Några snaps

1, 2, 3: från i lördags då det var pizzakväll i Röbäck som gällde. Jättefint. 4: idag var det grekisk pastasås till lunch, favoriten! Jag fick en stor portion och frågade sedan efter mer, fick en lika stor till så jag orkade inte äta upp allt hehe, då skickade Farah den här snapen till mig.. ;)
 
Idag när jag och Farah skulle in till matsalen stod det några poliser utanför med en lagomt bitter snubbe som de hade tagit fast. #Ålidhem
När jag skulle ta bussen hem från skolan stod 2:an på hållplatsen och bara stod där med en bilkö bakom sig, med 72:an (som jag skulle ta) längst bak. Det visade sig att chauffören typ inte kunde öppna dörrarna eller nåt.. Det bästa var att det såg ut som att han hade öppnat dörrarna men att de hade stängts direkt igen då folk skulle ut, för det stack liksom ut en halv ryggsäck genom dubbeldörrarna, lol!! Men tillslut fick han upp dörrarna, släppte ut folk och körde vidare, så att min buss kunde komma fram. Halvvägs hem stannar den plötsligt på vägen och busschauffören skriker åt alla att utrymma bussen, folk panikar ut och ställer sig i en förvirrad flock på gräskullen en bit bort från tågstationen medan busschauffören springer runt med sin telefon och grejar med bussen. Jag har seriöst ingen aning om vad det var som hände, men jag tog en liten promenad till Vasaplan och tog 1:an därifrån istället, drygaste hemresan från skolan alltså!
Bussdrama är inte min grej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback