Feministiskt initiativ

http://1.bp.blogspot.com/-6F-Uioj45no/TZZwmUSLgXI/AAAAAAAAACc/zyJxdLwEyQM/s250/fi_symbol_fyrfarg_tryck.png
 
 
Först när jag hörde talas om Feministiskt initiativ tyckte jag att det lät ganska bra med ett feministiskt parti, men ju mer jag hört om dem desto mer inser jag hur oseriöst parti det är.
Så idag gjorde jag som alltid då jag upptäckt ett nytt intressant parti och vill se med egna ögon vad de står för: skummade genom deras politik på dersa hemsida, och hittade en del riktigt tveksamt, så här har ni politikintresserade en snabbåtergivning av några saker jag reagerade på.
(ursäkta mig, jag har lite abstinens efter politik eftersom jag inte längre har samhällskunskap i skolan)
 
 
 
Jag har hört så många feminister klaga på att vi lever i ett sexfixerat samhälle, vilket jag till 100% håller med om. Boten enligt Fi? Att nu även dagisbarnen ska börja diskutera ämnet! Och ur ett normkritiskt perspektiv dessutom, awesome! Så barnen ska redan vid 6 års ålder börja ifrågasätta sitt kön innan det ens börjat spela någon roll, när det de egentligen borde göra är att leka mamma pappa barn och klättra i träd?
Seriöst, varför? Det finns inget som dagisbarnen behöver veta, som inte deras föräldrar kan förklara för dem! Det har fungerat bra i alla tider.
Om jag hade barn på förskola och fick veta att de blev indoktrinerade i den moderna svenska (eller ännu värre, radikalfeministiska) synen på sex och samlevnad skulle jag troligen stämma förskolan.
Men kommunisternas ultimata mål är väl att staten ska uppfostra (läs hjärntvätta) barnen from scratch, och inte föräldrarna.
 
 
 
Ska man skratta eller gråta? Föreställ er, när tusentals kvinnor runtom i världen inte vill genomföra sin graviditet, så ska de till Sverige för att göra gratis abort, oavsett om de har en anledning till det eller inte. Sverige blir det där abortlandet. Den dagen det händer slutar jag betala skatt till svenska staten för gott.
 
 
Om mammans hälsa är i fara, är det klart att abort ska vara en rättighet! Och det är det ju redan? Det Fi glömmer bort är de kvinnor som ångrar sig resten av sitt liv för att de gjort en abort bara för att de inte kände sig redo. Plus, att abort också är påfrestande fysiskt. Rätten att få veta baksidan av abort är en nödvändig rättighet för att säkra kvinnors hälsa.
 
 
Ja det här är ju lite läskigt med Fi: de vill riva upp äktenskapet och instifta någon slags samlevnadslag istället. Det betyder att två eller fler (!) personer kan registrera sig som samlevande, och tillsammans vara föräldrar till sina barn. (Som om inte barn har rätt till TVÅ föräldrar). För att tala klarspråk: detta kallas månggifte och är ett kränkande levnadssätt som nästan uteslutande sker på kvinnors bekostnad.
 
Hahah, måste ta med den här bara för att visa en underbar kommentar på facebook:
 
 
Haha! Det finns faktiskt en del i deras åsikter som säger emot sig själva. Delvis ska man ifrågasätta den klassiska synen på kön som två motpoler, och föreslå att det egentligen bara är ett socialt påhitt. Delvis gäller det utjämnande mellan män och kvinnor, kvinnors rättigheter osv, alltså spelade kön någon roll eller inte? Fi, du gör mig förvirrad.
 
 
Förstår jag fel eller ska barn få byta juridiskt och biologiskt kön enligt Fi?
Det är så många ungdomar som förvirrar bort sig helt för att de har hamnat i vissa kretsar. Minns ni detta från högstadiet: helt vanliga människor som varit hetero innan blev bisexuella då de började hänga med "emos" och klä sig på deras sätt, nu flera år senare är det inget snack om det längre, de flesta kom liksom ut ur det där och "blev" hetero igen.
Så mycket av det där är bara idéer, och ska barn få genomgå könsbyte nu också? Det är ju helt sjukt! Det är något man måste ta på större allvar än så! De som vill göra sådant, det minsta de kan göra är att vänta tills de är myndiga och är säkra på sin sak!
 
Det är så mycket snack om de högerextrema och deras hot mot Sverige och Europa, men Sverige är mycket mer hotat av vänsterextrema partier eftersom det är de som på något sätt lyckas greppa tag om svenska folket. Jag menar, folk håller ju på Fi.
På facebook har jag 18 vänner som gillar Fi, jämför med 0 som gillar SD. Det är absolut inte okej på något plan att hålla med Sverigedemokraterna, men folk kan stolt hålla med Feministiskt initiativ utan att utstå hat från alla omkring sig (trots att Fi i mina ögon är minst lika extrema som SD), ser ni varför jag då menar att Fi snarare är det riktiga hotet? Tror det här partiet kommer växa snabbt.
 
Ni som är för jämställdhet, antirasism osv, var inte naiva. Det här partiet går långt bortom de frågorna. Håller ni inte med mig? Give me comments please, jag älskar debatter. Puss.

Kommentarer
Postat av: Flisan

sv: haha jamen eller hur :P
allt bra med dig? :D

2014-05-15 @ 16:16:43
URL: http://fflisan.blogg.se
Postat av: Karin

Sv: Ja men det är skönt när man hittar såna låtar som gör att man verkliegn mår bra! :)

2014-05-15 @ 19:15:46
URL: http://karinlygnersjo.blogg.se
Postat av: samara

Jamen huva, nog för att jag vet att vi lever i en sjuk värld, men obligatorisk sexualundervisning och elände, och ska ungdomar byta kön vart och vart annat år då kanske ?
jag vill bli sjöjungfru, får jag bli det ?

Svar: Hahaha! Ja, vart är Sveriges värderingar på väg...
Eline Norin

2014-05-19 @ 22:39:03
URL: http://sasha-samara.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback