Ledig dag

Jag skrev en lista igår på saker jag skulle göra idag, och jag lyckades faktiskt göra alla! Det var bara typ tre saker men grejen är att jag brukar bara komma för mig att göra nån enstaka grej. Imorgon jobbar jag heldag, jag älskar mitt jobb (särskilt nu när jag faktiskt har lärt mig alla stationer vi har så att mitt arbete är mer och mer varierat!) men jag känner mig också lite trött och sliten efter allt arbete den senaste tiden speciellt då jag jobbar mycket middags/kvällspass (monsterpass som någon kallade det) senaste veckan.
 
Igår insåg jag att jag hade exakt en månad kvar i Sverige. Nu börjar alltså nedräkningen för mindre än en månad :)
Allt känns bättre nu. Tanken på att lämna sin familj, sitt jobb, sina vänner och sitt hemland ensam i ett och ett halvt år är inte helt lätt. När jag kom på idén kändes det ganska enkelt och självklart, men efter några veckor blev jag påmind om att jag inte är fri från mina ångestsyndrom som jag ofta efter en bra period inbillar mig att jag är. Jag föll lite, sen kändes det bättre igen men sen sjönk jag ner i mörkret totalt och jag är fortfarande lite traumatiserad men jag vet att jag kan härda för det är det enda jag har gjort sen jag föddes. Jag blir ibland rädd att det ska förstöra för mig när jag är där, men jag ska försöka tänka positivt hela tiden och fortsätta arbeta med mig själv.
 
Positivt: idag såg jag och mamma en svinbra norsk nazifilm, Max Manus heter den. Baserad på en sann historia, alltså filmer blir så sjukt mycket bättre då. Jag älskar typ nazifilmer..
Ååå också är jag glad för att jag har köpt saker, jag äääälskar att ha nya saker, får nästan samma lycka som när man är hungrig och vet att man ska äta något riktigt gott till middag och/eller efterrätt. Woho! Små vackra saker som lyser upp livet. Jag har också laddat ner videos med olika workouts som man gör med sin egen kroppsvikt, så att när jag är i Skottland och Irland ska jag bli biff igen!!! ;) Ska kanske försöka springa också! Jag har saknat att träna <3 Men är alldeles för lat och tidspressad för att hålla på och träna nu.
 
 
Jag kommer att komma hem med muskler vänta bara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback