England

Vädret i England är precis som jag! Det är soligt och trevligt och sen kan det på några sekunder slå om till världens regn och kyla, sen tillbaka igen. Det blev ett litet oväder idag när vi stod i en kö på nöjespark i Chessington, det blev hur kallt som helst och regnade på oss och det var jättehemskt! Men det blev varmt och soligt igen så att vi fick torka.
 
Det är så mycket olika sorts människor här! Idag har jag sett bland annat en ortodox judefamilj (lillkillen hade hela paketet med judelockar och hatt, och alla var svartklädda, så himla fränt), en partypakistanier med glittrande hår och Nina Wadia, en brittisk/indisk skådespelerska från bla "Goodness Gracious me" (haha den tv-serien alltså...) Slå det minsann! För övrigt har jag sett fler 40-åriga "emos" (läs medelålderskris som innefattar hårfärg och udda kläder) här under en vecka än jag har under hela mitt liv i Sverige.. Mångfald - don't we just love it!
 
Vi har alltså lämnat norra England bakom oss och jag saknar det redan lite grann, men alltså jag hade glömt bort hur snyggt det är med London-dialekt! Jag kan bara stå och lyssna på alla människor här, det är som musik. I övermorgon åker vi hem och jag börjar jobba direkt, jag önskar faktiskt att jag hade tagit mer semester haha.. Men men, det är nice med pengar i alla fall haha! ;)
 
Gogubbarna
Vi sov på Travelodge i High Wycombe direkt när vi kom till England, och det är inget att se enligt mamma men jag tyckte det var fint så vi gick runt lite!
Att randa omkring i okända städer och in i kyrkor och affärer är det bästa jag vet.
Sen åkte vi till Stratford-upon-Avon, Shakespeares hemstad
Vi tog en tur till Peak District
Mamma och hennes vänner Maurice och Margaret, skönaste människorna på jorden (synd att jag inte fattar Yorkshire-dialekt)
 
EEEENGLAAAAND fortsättning följer, har många bilder. Det är såå fint här!

Kommentarer
Postat av: MATILDA

Fina bilder :)

2014-08-29 @ 13:11:52
URL: http://matildays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback