Studenten 2014

Allt har gått så snabbt de senaste dagarna, det är helt overkligt! Jag är i alla fall inte en elev på världens bästa skola längre, fastän det känns som att jag ska vakna upp ur det här och gå till skolan igen nästa vecka. Nej, livet fortsätter och det känns ändå bra.
I förrgår, ett par timmar efter skolavslutningen, var det dags att fixa flaket, vi var typ 7 st från klassen som spenderade kvällen med att dekorera det borta vid flygplatsen. Jag tog en paus vid ett tillfälle och drog till flygplatsen för att låna toaletten, döm om min förvåning då jag träffar några jag känner på den annars tomma flygplatsen!
Jag trodde det skulle ta 1,5 h att fixa klart flaket, det tog typ 3. Men vi spenderade klassens sista pengar på kakor och läsk till energipåfyllning :) Eftersom det blev rätt sent och jag dessutom behövde fixa en massa när jag kom hem, och även var nervös och speedad inför studenten, så blev det bara 3 timmars sömn den natten. Jag är verkligen punktlig annars och brukar alltid sova 7-9 timmar. Alltså jag låg typ och räknade för varje timme som gick hur hemskt det skulle vara att gå upp nästa morgon xD
 
Igår hade vi champagnefrukost kl 7. Vi hade bjudit in vår klassföreståndare och han kom faktiskt!
 
 
Vi gav honom choklad och blommor, och sen hade Kim tänkt att vi skulle ge honom en tvättsvamp också (för att han skulle ha något minne av oss, som inte var en förbrukningsvara), men jag tror inte han fick den ändå haha!
 
 
Sen var det fotografering, sen väntan i en timme och sen själva avslutningen. Hela förmiddagen var så otroligt dryg, var så sjukt trött och hungrig. Signade upp mig på att köpa studentfotot eller katalog eller nåt, fotografen stressade oss och jag vet inte ens vad jag har beställt men det verkar bra haha.
 
 
Sen vare betygsutdelning, hade lite ångest innan sådär men blev nöjd, allt såg bra ut!
 
 
Avslutningen med alla treor! Det ser typ ut som att vi var asfå, men vi var bara först in i salen, den var smockfull sen (vi var väl antagligen kring 200 studenter).
 
 
Lärarna sjöng en egenskriven sång. Kommer sakna dem!
 
 
Seen började folk flockas på borggården, vi stod i fönstren och spanade efter våra föräldrar (mina kom tillslut, längst bak haha!). När tiden var inne sjöng vi studentsången ut genom fönstren och sen skulle alla ut.
 
 
Förutom mina föräldrar och en av mina småbröder var även Åsa och Christina där!! Så underbara! Alla andra hade bilder när de var typ 1-5 år gamla, också kommer mina föräldrar med en bild på när jag var 9-10 xD Fast mamma (och alla andra) sa att jag såg så bebisaktig ut på bilden att det inte gjorde något. Sant. Och dessutom ser det nästan ut som att jag har läppstift #why
Notera Mr.Beans nalle.
 
 
Min klassföreståndare, vi kommer definitivt sakna honom!
 
 
Sen var det flakdags, vi åkte typ runt i en ring i centrum tillsammans med en massa andra flak OCH en limousin med ett lakan med "WALDORF" på, är så stolt över min gamla klass haha!
Vi var bara 12 som åkte på flaket, och en annan klass behövde åka med på andras flak för deras hade gått sönder eller något, så vi fick fem extra snubbar med oss sen också.
Det var en massa småbarn på skolgården (elever på grundskolan) som gick omkring och sa grattis till oss, och när jag stod på flaket kom plötsligt en liten tjej och räckte mig en ros, så adorable!! <3
 
 
Efter flakåkningen gick jag till stan och träffade Åsa, Christina, Lovisa, Helena (som också tog studenten wei) och Louise, också gick vi runt och shoppade lite. Jag smällde i mig en cheeseburgare för jag var seriöst döende av hunger. Efter nån timme åkte vi alla hem till mig på mitt studentfika, också kom det mer folk och jag fick en massa fina presenter och grejer, det var jättekul!! Jag var extremt trött och huvudvärk hela förmiddagen, men efter en massa mat, tårta och päroncider mådde jag toppen igen :D
 
 
Sen har jag inte fler bilder från det tyvärr... Men sen åkte jag, Louise och Lovisa ut till Hörnefors till Helena där festligheterna fortsatte. Vi åt Birgits gudomliga marängtårta och cheesecake och satt och diskuterade feminism och liknande, älskar mina tjejer <3
 
 
Sen bestämde vi (jag, Helena, Lovisa, Christina, Louise, Åsa och Fredrik) att vi ville ut och grilla. Vi åkte till ett ställe och klappade får och satte sedan igång en brasa men den sög och det fanns ingen ved så....
 
 
... vi drog till Stöcksjö där stranden och grillplatsen var tom, och härjade där några timmar!
 
 
Det var otroligt vackert ute, månen sken och det började blåsa ut dimma över sjön. Det var inte alltför kallt heller. Vattnet var ganska varmt, så Lovisa strippade ner och simmade höhö. Vi grillade hotdogs och satt vid elden och myste och drack äppelcider. Vi träffade även på en igelkott ;D Efter ett tag var jag inte sockerhög längre, vi hade nog alla fått en massa intressanta myggbett och ögonlocken började bli tunga. Vi åkte hem, och jag somnade nånstans efter 3. Så det var en lång dag, och det var en awesome dag, hade inte kunnat be om mycket mer :) Fick lite ångest på kvällen för tomheten, men den försvann snart och min första dag som "fri" har varit riktigt nice också! Blev en lång sovmorgon och kinarestaurang bland annat, har en hyfsat full mage nu. Känns gött! Men har haft en rejäl huvudvärk och utmattning också, jag vill inte veta hur det känns idag för de som drack igår ;p
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vilka underbara bilder, önska jag hade fler från min student! Stort stort grattis till dig! :)
Och jag känner igen det där me sömnen, är punktlig jag med. Men blev i princip ingen natten innan studenten ^^

2014-06-11 @ 21:24:05
Postat av: Sara - träning och hälsa

Haha råkade bli anonym, men heter i alla fall Sara och är en trogen läsare ^^

2014-06-11 @ 21:25:40
URL: http://nolongerironic.shapemeup.se
Postat av: Sara - Träning och hälsa

Sv: Så lite så, och tack så mycket :D
Skulle du vilja göra ett bloglovin byte förresten? :)

2014-06-12 @ 17:45:43
URL: http://nolongerironic.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback