Yves Rocher och e.l.f.

Nu har den kommit. Äckelvintern. Går knappt att hålla ögonen öppna då snön flyger horisontellt och kylan gör en helt tårögd och snuvig.
Men det har kommit två andra saker de senaste dagarna, dvs två paket på posten hehe. Känner mig som ett barn på julafton varje gång! Passade på att fynda lite under mellandagarna ;)
 
 
Det ena paketet var från Yves Rocher och innehöll ett ansiktsvatten som ska vara uppiggande med te och sånt där hokus pokus i, en ögonkräm som ska motverka trötthetstecken och torrhet, en fuktig kräm/gelé också för ansiktet, en till ansiktskräm och en mascara.
Grejen är att ansiktsvattnet (längst till vänster) och fuktgelén (den blåa) följde med som en premie, man kunde välja mellan lite olika saker och jag valde ett hemligt paket för att bli lite överraskad (och för att det var det som var den dyraste premien hehe). Så det råkade bli en massa olika saker för ansiktet, men det är nice för nu har jag ju jätteskön ansiktshud ;D
Har testat allt utom mascaran, och de är riktigt bra, precis som väntat. Särskilt ögonkrämen, huden runt ögonen blir hur mjuk som helst, och friktionen minskar när man tex tvättar ögonområdet, så att huden inte slits och töjs, så det är jättebra! När man blir äldre och får mindre elastisk hud skulle den här vara perfekt!
 
 
Det andra paketet var från e.l.f! Jag har aldrig testat något från dem förut, så det blir kul. Grejen med dem är ju att deras produkter är jättebilliga (de flesta går för 15-40 kr styck), men man ska inte vänta sig alltför mycket eftersom deras förpackningar är förvånansvärt små och dessutom inte ens nästan fyllda, och sedan gick även frakten på sådär 70 spänn.
Det är från vänster en geleyeliner, som jag testade lite på handen och som verkar jättebra! Mjuk och lättapplicerad, och när jag någon minut senare gnuggade på strecket med vatten för att få bort den igen så höll sig strecket utan att smetas! Så den verkar riktigt bra, vet inte varför jag bara använt obekväma pennor och kladdiga flytande eyeliners förut när dessa finns.
Sedan är det en liten tub med en slags mix mellan foundation, solskydd och fuktkräm typ.. Köpte faktiskt tre olika tuber med olika färgnyanser, mest för att prova om de är nåt å ha. De finns i större storlek också.
Nästa är en concealer som jag testade snabbt under ögat, förutom att den bara var liite väl ljus så verkar den mycket täckande och bra. Sedan är det en grönpigmenterad primer, den enda "dyrare" produkten (kostar 60 kronor), och när jag vände den upp och ner var botten genomskinlig och jag kunde se att själva botten på innehållet var halvvägs upp i tuben.. Vet inte riktigt varför de gör så men man ska som sagt vara beredd på att innehållet är litet ;p Den lilla vita tuben är en highlighter och det sista är förstås rouge och sånt där brunt som man konturerar kinderna med, bronzer? Köpte en foundationborste också.
 
Blir spännande att se hur prisvärda de var nu då, känner redan att särskilt eyelinern (som jag inte ens hade tänk köpa först utan valde till i slutet för skojs skull) känns riktigt värd, den kostade typ 20 kronor på rea!! :)
 

Kommentarer
Postat av: Kimi

Hahahah, jag har exakt samma maskara, eller två.. den är grryymm. Har nästan samma bronzer från ELF, tror bara att det är färgen på blushen som det är skillnad på, den är också gryymm.

Sv; Nej, så pinsamt. Vi hade UK/UM aktivitet i Lördags och min GP bah '' Ja, då ska vi se senaste avsnittet av SeminarieTV då KimHneg är med '' Sen såg typ alla medlemmar den jag bah nejnej plz don't >.<

2014-01-25 @ 17:14:21
URL: http://www.kimi.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback