XO

 
 
Favoritlåten på nya albumet tror jag. Alltså den ger ingen överromantisk bild av nöjesparker, utan man blir minst sådär glad av berg och dalbanor på riktigt <3
Kommer alltid att älska Beyoncé, men jag har henne inte som någon slags förebild som typ 90% av alla tjejer säger att de har. En av världens kändaste och mest framgångsrika kvinnor, och ändå verkar hon känna att hon måste sälja ut sin kropp till omvärlden (obs, menar såklart inte denna video). Har sett en massa på internet där folk hyllar Beyoncé för att vara feminist för att hon twerkar, typ? Jag fattar inte ens vad de menar! Hört talas om Miley Cyrus? Rihanna? J-Lo? Nicki Minaj? Beyoncé är långtifrån ensam. Hon är charmig och väldigt duktig men kör tyvärr ofta i samma skräpiga stil som alla andra, och det finns inget i det som förbättrar synen på kvinnor, det var tvärtom det som förstörde den från första början. Och de som kritiserar det på samma sätt som jag gör nu anklagas återkommande för att vara "vita medelklasskvinnor". Jag trodde att jag fick ha åsikter trots att jag inte är mörkhyad och/eller fattig =(
Haha, jag är glad att jag vet bättre än att låta mig hjärntvättas av dagens samhälle. Feminism och rasism hit och dit, jag håller mig utanför allt det där. Mänskligheten är så förvirrad!
Det dagens tjejer behöver för att se upp till är anständiga sångerskor som vågar vara sig själva och vägrar lyda under samhällets (i princip killars) förväntningar för att få uppmärksamhet. Peace!
 
And remember girls, modest is hottest
http://www.tshirtvortex.net/wp-content/uploads/Dat-Ankle.jpg
 
Haha yah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback