Utbildningsmässa

Alla lektioner på förmiddagen var inställda tack vare utbildningsmässan på Nolia. Jag tog en liten sovmorgon och åkte sedan dit och hängde där med Farah och Mellat, det var inspirerande och man fick prata med folk från många olika företag och få många nya idéer om vad man kan göra i framtiden. Det finns så sjukt många möjligheter, man blir nästan lite för taggad för sitt eget bästa haha! Jag har så vitt spridda intressen så jag vet fortfarande inte vad jag ska läsa på universitetet när jag ska göra det. Men det är inte bråttom, det finns tusen saker att göra tills man kommer på.
 
Till middag gjorde jag idag bönbiffar och en sallad, jag börjar faktiskt bli ganska genialisk på matlagning haha! I början fattade jag ingenting och kände ingen motivation för att jag inte visste vad jag skulle göra, men att följa recept och laga mat helt själv i en vecka har fått mig att få in det där matlagningstänket, och nu får jag fler och fler idéer om vad man kan göra för mat, och blir lite bättre på att krydda (jag tenderar att tro att kryddor smakar mycket mer än vad de gör, och tar alldeles för lite..).
 
En till sak. Idag kom min studentmössa! Nu ska den ligga på hyllan och påminna mig om hur gammal jag är xD Nej, snarare hur ung jag är. 19 i år, och klar med skolan om mindre än ett halvår! Jag har börjat acceptera det nu även fast det känns sjukt hemskt att lämna hela livet på Minerva, iksu, alla vänner, alla lärare, datorn..
 

 

   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback