Kofta

Okej så här är det. Mina föräldrar är less på att laga mat så de sa åt mig att göra en matsedel och laga all mat i 7 dagar. Så jag gjorde det med lite hjälp av pappa, och sen åkte vi och storhandlade i onsdags. Så igår gjorde jag kycklinggryta med curry och cashewnötter, och idag blev det kofta :) Jag är rätt så pro på att baka men jag kan förvånansvärt lite om matlagning så jag ser detta som en positiv utmaning, jag vill alltid lära mig nya saker, sen måste man ju kunna överleva i framtiden också hehe.
 
 
Köttbullarna är gjorda av nötkött, kryddor (örtsalt, chili, svartpeppar och spiskummin) och ströbröd. När jag öppnade köttfärspaketet luktade det hur gott som helst, och jag grävde typ upp bitar av köttet och bara stod där och sniffade på det för att det luktade underbart (irländskt kött ftw), sen kom jag på att det var rått kokött och blev lite äcklad haha! Men jag fattar verkligen inte hur det kunde lukta så fräscht.
 
 
Riset är lätt kryddat med kardemumma, och såsen är helt enkelt stark ajvar relish blandat med yoghurt. Så åt vi det med ruccola. Gött. Yay! Heelg!

Kommentarer
Postat av: LYFTMER

Det där ser jättegott ut, duktig du är! :D

2014-02-15 @ 08:02:43
URL: http://Lyftmer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback