Grekisk pastasås

Igår gjorde jag middag och efterrätt! Jag försökte återskapa en av favoriträtterna från Kulinarium, grekisk pastasås. Jag har aldrig gjort pastasås förut så jag kollade lite på internet hur man kan göra.
Det blev en sån sås som är baserad på mjölk blandad med lite vetemjöl som får koka, och jag ångrar att jag tog det för det passade inte riktigt till det jag försökte göra, det smakade för mjölkigt.. Men annars var det gott, jag smälte ner mozzarella i såsen och blandade ner krossade tomater. Sen hade jag i stekt lök, zucchinistrimlor, gröna oliver och fetaosttärningar. Kryddade med svartpeppar, oregano och basilika.
 
Well look at THAT beauty!

Sen improviserade jag en hallonpaj och mamma improviserade en vaniljkräm. Det smakade helt okej, hehe jag vet dock inte om jag vill göra paj med hallon igen, det är godare med blåbär, jordgubbar eller rabarber... Ohhh smultronpaj är också galet gött. Tänk om smultron var stora som jordgubbar. Eller äpplen. Eller meloner <3
 
 
Idag har jag vilat hela dagen på grund av en ihållande huvudvärk. Då fick man en extra lång helg, och nu har jag verkligen kommit igång med gymnasiearbetet också :D Typ 1 månad innan det ska vara helt färdiggjort, yolo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback