22° i solen

..och 17 i skuggan. Och det är underbart! Perfekt temperatur, nästan så det börjar bränna så att man vill ta av sig byxorna och dra på sig shorts istället! Många som har gjort det redan.
Första som hände idag var att vi hade muntligt kursprov på tyska, vilket var trevligt då vi satt i en liten grupp och pratade men det gick sjukt dåligt för mig, fick hjärnsläpp och insåg först efter jag hade sagt något hur grammatiskt fel det var. Men men, är bara glad för varje prov jag gör bort!
Sedan kollade jag mailen under historian och råkade se att jag äntligen har fått ett sommarjobb! Blir på kirurgcentrum (landstinget).. Det känns hur skönt som helst, trodde jag skulle gå utan sommarjobb i år, hade faktiskt fått ett mail av landstinget förut då de sa att jag var reserv, det var 5 ggr fler sökande än faktiska platser, så jag hade tur! Underbart!
 
Hade orientering idag. Vi hade någon slags lärarkandidat som vi aldrig träffat, och när jag och Rebecka gick tillbaka till honom för att få ett nytt uppdrag så hade hon fångat en fjäril i sina händer som var en present till honom. Den tyckte han var fin. Hahaha jag lovar, vi är inte 5 år gamla.
Vår bakgård just nu! Inte längesen det var fullt med snö!
 
Ikväll ska vi kolla andra delfinalen i Eurovision. Jag tänker heja på Makedoniens bidrag, det är fett bra ;)
Dock misstänker jag att Europa är för hjärntvättat av töntig mainstream-musik som Tysklands låt för att uppskatta lite unik ballad/zigenarmusik. Haha den växlar typ mellan de två! Nej seriöst, den här låten är ju ett mästerverk!! Tenderar att falla för de låtar som faktiskt speglar den lokala musikstilen lite grann, jag gillar såndär folkig och traditionell musik, framförallt då den är blandad med västerländska stilar :)
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Kommer du ihåg Estland 2009? Rändajad i mitt hjärta...

2013-05-19 @ 21:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback