Jullov!!

Å vad ska man säga.. 1/6 av gymnasietiden kvarstår och flera kurser har just blivit avslutade. Hade sista lektionen någonsin med favoritämnet och favoritläraren igår (samhällskunskap). Vi var bara 6 pers på lektionen (alltså det är ändå nästan hela gruppen!) och lektionen gick i princip ut på att diskutera hur man skulle kunna förbättra välståndet i Afghanistan. Vi spårade ur ibland, med ett förslag om att opiumproduktionen borde legaliseras och förstatligas eftersom den utgör över 50% av landets BNP, och sedan ännu ett förslag angående kriget som lät ungefär såhär: "men om de har så mycket opium i Afghanistan, kan inte alla bara bli hippies då?".
Jag kommer att sakna den kursen helt obeskrivligt mycket, typ ingen gymnasiekurs har gett mig så mycket som den!
 
Idag hade vi julavslutning. Det var tävling mellan klasserna, som gick ut på att alla knöt fast en ballong vid sin ena fot och sen skulle man bara gå lös på de andras ballonger och om den gick sönder var man ute ur leken. Min klass hade värsta planerna, började bygga något slags fort med möbler och skåp, men då kom domarna och sa åt oss att vi fuskade och hade 60 sekunder på oss att ställa tillbaka allt.. Sen tyckte en av dem att en kille i min klass hade knutit fast sin ballong fel, och sa att vår klass skulle bli diskad om vi inte sprang till andra änden av korridoren där N11a hade tryckt ihop sig i ett hörn och våldsamt stampade ihjäl alla stackare som utmanade dem :( Det var faktiskt asvilt haha, mitt i allt kom nån bok flygande också..
I alla fall så vann de fastän de fuskade och vi satt och tröståt rulltårta som vi fick från ekonomiklassen och klagade på att vi inte fick använda oss av några "hjälpmedel" under leken. Jag sa typ "N11a kastade till och med böcker!", varpå det blev lite tyst i klassen och några andra ba "det var vi..." Alltså min klass haha, vi körde typ stenhårt men failade ändå.
 
Nu ere jul och då ska man ha kul. Godnatt människor!
 
Bild från förra året, Rebecka och jag på mediaproduktionen.. Saknar tvåan så otroligt mycket, det är helt sjukt! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback