Jul hos Norins

Vid ett kom farmor och två farbröder till oss. Resten blev kvar i Stockholm i år, och det kändes annorlunda utan dem.. Vi åt världens godaste mat, det vill säga Janssons frestelse, köttbullar och prinskorv, rödbetssallad, nån asgod grönkålsröra med nötter och tranbär, vörtbröd och julmust!
 
 
Efter det var det Kalle Anka, jag kollade inte så jättenoga, jag fattar egentligen inte vad Askungen och Robin Hood osv har med julen att göra, det enda jag skrattar åt är just när den där störande sjungfågeln står med ett par solglasögon och visar åt Kalle Anka att titta på honom, också ploppar det ut två boxhänder och smockar honom haha, lika oväntat varje år typ!
 
Satt och snapade med vänner, fick typ tusen snaps med TV-skärmar ba "jaa Kalle Anka!!!". Alltså att alla älskar det så mycket! Men juste, den där extrafilmen som var i år, med snögubben och älgen/renen (? inte äkta norrlänning förlåt), den ägde, sjukt vad jag skrattade i slutet! Mama bara suckade, "precis din humor".
 
 
Julklappsspelet
 
Sen var det julklappsöppning, och efter den var det julklappsspelet som är en lång tradition i familjen Norin ;) Jag har dock aldrig varit med förut. Man slår tärningar och tar paket (alla har bidragit med 3 julklappar), sen när alla har öppnat och visat upp sina så sätter man en timer och lägger bort den så att ingen riktigt vet hur lång tid som är kvar, också går man runt med tärningen och om man får tex en etta eller en sexa så får man ta något av någon. Sen när klockan ringer så har man de presenter man har.
Det började asbra för mig, men slutade asdåligt, slutade upp med bara en present men det var den bästa för det var en tvål och en handkräm med lukt av choklad och apelsin.
 
Men alltså grejen var att i ett av paketen som farmor öppnade var det en stor, mörkgrå gummigris som grymtade asfult när man klämde på den. Det visade sig sedan att det var en hundleksak som Alvin (bror) köpt (haha vem annars...) Och jag tyckte typ synd om henne för jag antog att hon skulle bli fast med den där grisen, men så slog pappa rätt nummer och valde att ta hennes gris!! Och lyssna, nästa gång farmor slår rätt, tror ni då inte att hon ba "jag tar tillbaka den här" och tar tillbaka fulgrisen!? Alltså min farmor! <3
Och en av mina julklappar var en tupperwareburk. En dunk av plast med lock till. Det fanns en stor ask Merci på bordet, en fin ljusstake, påsar med Lindor praliner.. Men när Joel (min ena farbror) får ta en present av någon, då väljer han alltså att ta den där plastburken av mig. Också satt Moroni (andra farbrorn) och Oliver (bror) och krigade om ett 20-pack batterier..
 
Konst, och en liten spontan ordvits på finska i min stil ehehhee
 
Den här julaftongn ägde. Och det är så hemskt för om mindre än 6 timmar ska jag upp också ska vi till julottan hehe. Yey. Hoppas er julafton var lika bra <3 GOD JUL!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback