Curry kyckling sås

Idag gjorde jag och pappa middag till mamma. Det blev en curry-kycklinggryta med mango och yoghurt, med ris till. Det var jättegott, särskilt med extra chili och curry^^







Det vi gjorde var typ att fräsa gul lök och vitlök i smör tillsammans med en massa kryddor, om jag försöker minnas var det curry, svartpeppar, chili, nejlika, kanel, spiskummin och örtsalt. Sen joinade jag den tärnade kycklingen till blandningen, sen hällde jag i lite tärnad mango (men tänker ta mer nästa gång för det blev gött) och ett par deciliter turkisk yoghurt. Sen fick det koka under lock ca 40 minuter.
Riset kokade vi med gurkmeja, därav den gula färgen. Sen är det bara att servera med extra yoghurt, nötter, banan, gärna ananas som vi tyvärr inte hade, och sallad. Det är nice.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback