Dag 6: Mina intressen

Jag har asmånga intressen! Igår skrev jag ju lite om hur mycket jag gillar min kamera, så det är ju uppenbart att foto är ett intresse. Har alltid älskat kameror, fick min första av farmor när jag var runt 6 år gammal, en såndär med film i. Jag tog bilder på precis allt, men jag råkade öppna luckan till filmen så att den förstördes xD Min andra kamera, en Canon Powershot A460 fick jag av mina föräldrar när jag var 12 år, nånstans då blev jag intresserad på riktigt, och när jag var 14 köpte jag min systemkamera. Det jag tycker bäst om att fota är människor och rörelse så att säga, allstå där man verkligen ser att det händer nåt i bilden. Djur i närbild är också ett favoritmotiv.
Se några av mina djur&natur foton här

Ett annat intresse borde väl vara musik.. Började lära mig lite piano när jag var typ 6, gick kommunala musikskolan på midgård när jag var mellan 8 och 12, då bytte jag till fiol som jag dock slutade med ca två år senare.
När jag var mellan 13-15 år tränade jag kung fu/wushu, det var definitivt ett intresse! Jag gick även lite kinesisk lejondans (man "dansar" två personer i en lejondräkt till trummor och andra slaginstrument), det var också kul, och alla i klubben var jättetrevliga och roliga.  Se deras hemsida här
Och sen har jag alltid varit intresserad av dans egentligen, fast började dansa först för nåt år sen bara. Jag går på balettakademien i Umeå, dansstilen är dancehall, en reggae stil från jamaica, och det är väldigt kul.
Se videos från umeå dancehall här
Också har jag ett intresse som kommit väldigt nyligt.. Nämligen att karva i frukt. Det är en rätt populär konst i Sydostasien, det var också där jag upptäckte den. Det innebär att man med en kniv, typ ett rakblad, karvar tex blommor i/av frukter som meloner, äpplen, mangos..
Se bilder av vad jag har gjort här
Också ett rätt nytt intresse: att rita/måla bilder i photoshop (tycker om att tecka och måla över huvud taget, se mer här). Fast det är svårt, tar tid att lära sig och jag har jättesvårt att göra klart bilder! Men nï kan iaf se några jag gjort här
Obs! Alla bilder i inlägget är lånade från olika sidor, för att se mina bilder klicka på länkarna, puss:)
ps, måste lägga till att mitt största intresse under hela min uppväxt har nog ändå varit djur, fast de senaste åren har det försvunnit ganska mycket, tycker mest bara om att fota dem nu;) peace

Kommentarer
Postat av: jozze

Fin blogg,allt bra? :)

2011-07-23 @ 21:56:25
URL: http://jozzeslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback