Dag 11: Något ni inte visste om mig

En tuffing, för det folk inte vet om en är väl mest sånt som man inte vill att nån ska veta?:p Men ja, jag tror inte att folk vet att jag äälskar filmmusik, det är typ en av mina favoritgenrer:D Det jag lyssnar på mest är Hans Zimmers musik. Han är en tysk gubbe som har kompositerat till jättemånga filmer, bla da Vinci koden, Lejonkungen, Pirates of the Caribbean, Batman begins, kung fu panda, the Ring, Sherlock Holmes, King Arthur och även en del tv-spel tex Call of duty: modern warfare 2. Hans soundtracks är nästan alltid originella, fast man ändå hör på nåt sätt att det är han. Tycker han är asbra på att göra olika sorts musik, från de egyptiska tonerna i prince of egypt till de katolsk-inspirerade sångerna i da vinci koden och angels & demons.
Nu har det faktiskt gått rätt länge sen jag brukade lyssna på film soundtracks, och jag blir typ gråtfärdig när jag lyssnar på dem igen! Här är några låtar som ger mig gåshud:
Älskar kung fu panda över huvud taget, den påminner mig väldigt mycket om när jag brukade träna kung fu <3 Saknar fett mycket faktiskt. Av Hans Zimmer och John Powell
av: Harry Gregson-Williams och John Powell
Hittade ingen video med bara den låten (the Journey of the Imperial guard), men den börjar vid 1:30 ^^ Hur fin som helst men kort. Kompositören heter Randy Edelman. Det här är också en av mina favoritfilmer:)
av Klaus Badelt
Det här är alltså en del av min musiksmak
Gonatt<3

Kommentarer
Postat av: alexz som skriver!

fin blogg! :)

bloggat länge?

2011-07-30 @ 14:44:22
URL: http://ourliiife.webblogg.se/
Postat av: Sofia - Mode, foto & personligt

allt bra? :)

2011-08-02 @ 14:22:33
URL: http://smnmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback