Svartvita Thailandminnen

Fast det är typ sepia men det skulle inte se lika bra ut på rubriken ;) Jag saknar Thailand så mycket så det gör ont ibland! Vi spenderade vinter 2006-2007 där, lätt den bästa vintern i mitt liv! Jag fick ett ryck och skrapade fram några bilder, några var sepia och resten gjorde jag det i Photoshop för att det passade. Cred till mina föräldrar som har tagit alla bilderna, de är som födda till fotografer.
 
Vi anlände till Bangkok Thailand sent en kväll och däckade i sängen direkt. På morgonen vaknade vi till denna utsikt. Kommer nästan ihåg den där sjuka känslan av att vara 11 år, knappt ha varit utanför Europa också vaknar man upp mitt i Sydostasiens kaos. Vi väntade inte, utan tog ett flyg till paradisöarna i södra Thailand.
Det här var vår favoritrestaurang på Koh Lanta, Spicy. Där brukade jag äta en sallad med ketchupmajonnäs, det var asgott! Och ja, där är min lillebror Benjamin som alltid hamnade i famnen på random thailändare.
Efter en månad på ön Koh Lanta ville vi åka tillbaka till Bangkok och fira nyårsafton, så vi åkte till närmsta stad på fastlandet, Trang. Det var en smutsig håla med noll turister, perfekt vi trivdes asbra haha! Men vi blev fast 10 dagar (inklusive nyår) eftersom nästa tåg till Bangkok gick då.. På en kvällspromenad gick vi förbi en kyrka där vi blev välkomnade in. Men det var kallt därinne och vi frös (haha thailändarna och deras luftkonditionering!) så vi gick till en större kyrka bredvid istället.. Där lärde vi känna Seb och några fler, så vi gick tillbaka nästa söndag och åt även lunch med dem. Maten var så stark så Oliver började gråta, se bilden. Det fanns inget vatten att dricka heller, bara nåt brunt slem. Alvin gick och spelade fotboll med några andra ungar, men sen råkade han halka i spya och då var vi tvugna att åka hem... (Det mörka, förvirrade ansiktet till höger är han)
Seb och hans kompis fixade en privat båtchaufför för en dag, som tog oss runt till olika öar och korallrev och det var amazing. Vi hade gjort det tidigare fast på en turistbåt med typ tusen svenskar och en massa jäkt och man fick ju inte bestämma själv hur länge man skulle stanna på platserna, nu var vi ensamma och hade all tid i världen.
Plötsligt upptäckte vi att Alvin hade försvunnit på vägen och började se oss om efter honom. Då kom den här snubben farande med honom bakom sig. Det var typ det bästa haha! Om man zoomar in på bilden kan man verkligen se hur badass gubben ser ut och att Alvin har världens lurigaste smile.
Jag minns exakt det här stället! Det var kväll och vi gick bland en massa utomhusstånd där folk försökte få oss att smaka på deras larver och gräshoppor som de sålde ungefär som lösviktsgodis. Jag minns någon blind (?) som gick runt med en speldosa och tiggde. Också var det den här lilla butiken där en kille satt i ett hörn och spelade det här instrumentet, och försökte lära mig och Oliver det. Haha, jag ägde ;)
Folk älskade att Benjamin hade mörkare hudfärg än deras egna bebisar. De anstränger sig att vara borta från solen så att de ska vara så ljusa som möjligt, tvärtom från svenskarna som ligger och steker sönder sin prickiga, rynkiga hud på stränderna hahahah!
Mamma sitter och pratar med svenskar på en båt
 Jag, mamma och Oliver på tåget från Trang till Bangkok. Det är lätt den drygaste tågresan jag gjort, alla sov tillsammans i korridoren istället för i kupéer, man hade dock ett draperi som man drog för sin säng. Sen hade de inte "riktiga" toaletter, utan bara sånahär trattar med fotplattor som kommer upp ur golvet, jag misstänker dessutom att de bara ledde ut till ett hål under tåget...
Uttråkad Oliver på restaurang i Bangkok
 Nyvaken Benjamin
Asså jag var som Bambi när jag var liten; lång, spinkig och klumpig, så jag lyckades ramla och slå upp ett köttsår på knät som vanligt, men en random tjej som var sjuksköterska kom till undsättning :)
 Vi var och kollade på palatsen i Bangkok, där husen var klädda med guld. Små tunna guldflagor hade lossnat och flög runt överallt, därför har Alvin en massa guld i ansiktet #fab. Minns att vår tuk-tuk chaufför först körde oss till någon diamantaffär för han hade typ en deal med butiken att köra dit "rika" västlänningar innan han körde de dit de skulle. Pappa blev alltid less på sånt.
Den här tjejen diggade Benjamin och chockade honom genom att pussa honom, haha kolla hans ansikte bara ;p
Haha asså den här bilden.. Det är jag, Oliver och Seb på någon restaurang.
 
Jag vill tillbaka och själv uppleva den thailändska världen genom kameralinsen...

Kommentarer
Postat av: Samara

Det var som när vi var i Ryssland 2003, och folk hade varnat mig " tappar du pojken ur sikte då ser du honom aldrig mer " men vi hann inte ens genom tullen så var han borta, då kom han och åkte rulltrappa uppifrån avgångshallen ! fattar inte hur han lyckades med det ;) han var 6 år då.
Och när vi sen åkte buss med massa kyrkisar på väg för att lyssna på en apostel, och pojken bara kutade runt och pratade med alla på svenska, fast de bara pratade ryska eller engelska tillbaks, och sen blev det tyst, var fanns han ? Jo han hade somnat med huvudet i knät på en missionär !

2014-03-14 @ 23:53:31
URL: http://sasha-samara.blogspot.se
Postat av: Morgan

Hej! Är allt bra med dig? :) Fan vad coola bilder, jag var också nyligen i Thailand ^^

Balkonghäng - Skägg - Spermadonator
www.nattstad.se/morganw

2014-03-15 @ 14:44:05
URL: http://nattstad.se/morganw

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback