Trondheim

Idag har vi strosat runt i staden Trondheim, det har varit kallt och drygt. Men det är rätt fint här, och deso mer njöt man av att komma tillbaka till lägenheten och äta godis.

Nidarosdomen, som är ett viktigt mål för pilgrimer
Avslutade dagen med att snabbt åka upp i TV-tornet och titta på utsikten. Man är så otroligt trött nu!

Åre

Är nu i Trondheim (Norge), vi åkte bilen hit och stannade i Åre på vägen och kollade på ett jättefint vattenfall. Min kamera tog slut på batterier så jag kunde inte fota det (har dock några mobilbilder), men jag hann ta några bilder uppe på ett berg som vi åkte till :)
När vi kom över norska gränsen så blev bergen direkt mycket högre, också såg vi en älg!! Det ägde.

Blir typ alltid förvånad när jag ser berg i Sverige...

Påsklov

Vaknade imorse med världens lock för örat, har gått omkring hela dagen halvdöv med världens mullrande i öronen, jag hoppas att det går över av sig själv..

Idag var sista skoldagen innan påsk, och sista dagen för oss på Minerva att välja alla ämnen till nästa år! Jag har två/tre obligatoriska ämnen nästa år, resten väljer man själv, så det är ganska fritt! Träningslära och psykologi var de enda självklara valen, resten har jag bara kollat lite snabbt på skolverket om de verkar intressanta och får helt enkelt se i trean om de är roliga.. Jag orkar ingen mer naturvetenskap och matte, så inget sånt har jag valt.

Imorgon ska vi tydligen åka till Trondheim i Norge. Jag vill bara ligga i sängen med mitt värkande huvud och mitt mullrande öra och slippa allt för nu känns det verkligen bara drygt men man får väl försöka göra det bästa av saken..

Två trevliga saker som man får unna sig på påsken - memma med grädde och påskägg!!

Ballerina

Tisdagar brukar vara extremt korta för mig, men idag blev en lång dag!  Då jag slutade gick jag och tränade tills 14.40 då det var dags att gå runt och ställa frågor till olika lärare angående valen av ämnen till nästa år som vi måste göra inom två dagar! Psykologi är ett självklart val, sedan vet jag verkligen inte vilka jag vill ha och det känns ganska frustrerande! Jag vill troligen ha träningslära, filosofi och bild, men jag vet inte om jag vill ha språk eller inte..

Förutom det känns det sjukt gött att jag har fått träning gjort idag, hoppas på att få vakna med lite mer träningsvärk imorgon.
Imorgon har jag först ett tyskaprov, tror det är allra sista nu innan jag tentar av tyska 3, sedan har jag ett härligt kemiprov framför mig. Jag ska inte ljuga, det krävs ett mirakel för att jag ska få godkänt på det. Eftersom det är efter skoltid så har jag köpt lite "mat" så att jag inte ska hungra ihjäl ;D

Det blir så bra så

Taggad!

Idag vaknade jag jättetidigt och var sjukt pigg, drog till IKSU och körde zumba, och hade typ hur mycket energi som helst! Asså jag hade kunnat köra en timme till, jag blev inte alls trött som jag brukar. Fick sedan sitta och vänta 30 min på bussen, men det var hur nice som helst för det var soligt och varmt och man bara kände årets första D-vitamin sjunka in.. Gillar den här dagen redan. Ska försöka göra skolarbete nu!

It's all because of de internationella jurys

Slutligen hemma i Umeå igen!! På sekunden då finalen i melodifestivalen började. One does not simply miss the final. Måste erkänna att det var spännande ikväll, ingen hade förväntat sig att Robin skulle vinna!? Jag trodde nästan att Yohio skulle vinna, men är så lättad att han inte gjorde det. Underbart.
Men varför vann inte Sean Banan? Många mysterier..
Fast den här utröstade låten som ingen annan brydde sig om blev i alla fall min favorit för i år :)

HAN HAR HÄNGSELBYXOR OCH RAPPAR PÅ SKÅNSKA
your argument is invalid!

Budapest III

Några fler random bilder från Ungern :)

Här ser man en sån där läskig buss som åker båt!

Home

Igår eftermiddag tog vi flyget tillbaka till Sverige igen. Det var sjukt fint i Budapest! Fler bilder kommer. Ska nu plugga resten av lovet. Det behövs :(

På Kentucky Fried Chicken på Budapests flygplats!

Budapest II

Tog ännu en tur genom stan. Vi började med att titta på en fin kyrka, och sedan tog vi en sightseeing buss runt staden. Efter ett tag åkte bussen in på en väg som går ner i floden, och gasade ner i vattnet så det gick stora vågor. Man blev typ asrädd!! Sedan åkte den omkring i floden som en båt, innan den åkte upp igen och fortsatte. Haha det var typ galet! Igår kollade vi från bron på en sån buss, det såg jättekonstigt ut med en buss som åkte omkring i vattnet!
Sedan gick vi och åt en massa, gick tillbaka till kyrkan och åkte upp i tornet där vi fotade utsikten tills bussen gick tillbaka till hotellet.

Det är riktigt trevligt här i Ungern. Folk är ganska trevliga, alla hittills har kunnat prata engelska och några har pratat lite svenska med oss haha! Två personer idag faktiskt.

Skulle inte säga nej till ett sånt här tak!
När bussen splashade ner i vattnet.
Parlamentsbyggnaden
Adam ger pengar till en tiggare

Budapest

Är så otroligt utmattad efter denna dag! Vi tog en buss 10 imorse in till stan, som är ca 30 minuter från hotellet. Vi åt frukost på ett litet ställe, där bröden och bullarna inte kostade någonting i princip. Så gick vi och gick, tittade på saker, gick över broar, upp och ner för trappor, frös, åt lunch på ett kafé där det knappt kostade någonting heller, gick omkring ännu mer och åkte hem med hotellets buss halv 6 efter att ha väntat ganska otåligt ett tag.. Är så trött nu, men här är några bilder!

En av de första saker vi såg. Någon hade ett sånt här träd i sin trädgård. Deal with it liksom.
Detta är "ananaszos tingli-tangli" ;) Typ 6 spänn. Smakade ungefär som käsekuchen med ananassmak!
Tror detta var ett operahus

Ramada Resort

Efter typ 10 timmar bil och 1,5 timmar flyg är vi i ett mörkt och lugnt Budapest, och just nu planerar jag att sova!
V bor på ett hotell, sjukt längesen det var! Ett riktigt hotell med kristallkronor i lobbyn, ett litet kylskåp med dricka och TV. Och stor som min familj är tar vi upp tre rum. Har tre nätter framför oss här, and I will enjoy it!
Här är ett smakprov på vårt mysiga hotell

Budapest imorgon

Imorgon slipper man denna snöstormen då man drar ner till Budapest! Sen blir det några dagar i Stockholm.
Så vi har packat och fixat hela dagen. Och ikväll såg jag andra chansen för första gången, brukar aldrig bry mig om det. Jag fattar verkligen inte hur den där Anton kunde gå vidare istället för Jalla Dansa Sawa :(
Asså först i hans låt hade han exakt samma beat som i Turn up the music, sen lät det exakt som Ushers Scream och sen blev det plötsligt Dynamite av Taio Cruz. Också sitter han där och säger att han vill göra något nytt som inte alla andra har gjort redan. Fjollaaaaaa. Och den där tjejen och killen åkte ut och.. Sverige röstar sämst.