EU-valet

 
Resultatet från valet! Åkte självklart och röstade igår, fick även med mig mina annars ganska politiskt obrydda föräldrar. De svagt färgade staplarna är resultet från 2009, de starka resultatet från i år.
Alltså Moderaterna?! Fi, S och V har väl lyckats i att föra fram sin propaganda om hur hemskt och dåligt Sverige har blivit under Reinfeldts regering.
 
Lägg märke till att KD och C har ökat sen förra valet! Jag trodde typ att folk skulle sluta rösta på dem. Skönt att veta att jag ännu bor i ett Sverige där Kristdemokraterna har större stöd än Feministiskt initiativ, gör mig varm om hjärtat :) Och ju fler flyktingar vi får till Sverige, desto större stöd kommer de säkert få, haha det är typ den största paradoxen, Fi skriker ut sin kamp för alla flyktingars och muslimers rätt, men vilken muslim skulle rösta på dem? Vilken religiös person skulle komma på tanken? Har de ens funderat på det? Nästan alla invandrare är antingen kristna, muslimer, hinduer eller liknande, vilket betyder att de tex är emot abort och för den traditionella familjekonstellationen, och alla som är mot abort och inte stöder hbtq-familjer är ju kvinnohatande, homofoba fundamentalister enligt Fi. Men ja, de kan ju få motsäga sig själva tills de försvinner igen :)
 
Det har gått många artiklar den senaste tiden på tal om framförallt demonstrationerna mot SD, där brevbärare bla vägrat dela ut deras reklam i brevlådor. Vissa har debatterat för att det börjar gå överstyr och bli ett hot mot demokratin, vissa menar att det är en självklar rättighet att protestera och vägra, att det är det som är demokrati. 
Det jag tycker är ett hot mot demokratin är detta:
 
 
Jaha, så om man är öppet för dödsstraff och mot abort, då är man typ nazist? Är det det som är problemet med extremhögern?!
Vilket skrämmande parti, som vågar ha såna åsikter!
Sånt här är obehagligt, svenska folket verkar ha bestämt sig för vad man får tycka och vad man inte får tycka, och alla som tycker "fel" är Hitler-sympatisörer.
"Så, du som valde att rösta på Sd, du valde indirekt att lägga rösten på Front National. Jag hoppas du är nöjd", skriver mmafarsan.com, en snubbe som verkar lagomt rubbad.
 
Att tycka att människor har olika värde och dela upp folk i "raser", det är odemokratiskt (och jättetråkigt med de växande partierna som på allvar står för detta, och nej SD är inte ett av dessa partier). Att vara mot abort och för dödsstraff, är INTE odemokratiskt. Det är åsikter som har tydliga argument bakom sig. Dessa faller inte in i samma kategori.
Jag tycker att mmafarsan gör bort sig totalt när han ens skriver om abort och dödsstraff samtidigt, det är som om han tigger om att få sina argument sönderslagna. Hur kan man tycka det är så fel att döda en mördare, om man ändå tycker det är rätt att döda ett oskyldigt barn? Varför är det så viktigt att ge vissa en andra chans, när andra inte ens ska få sin första?
 
Att kämpa för allas rätt till liv är det mest demokratiska man kan göra. Det där fostret är inte en del av din kropp, som du gör anspråk på att få kontrollera och ha rätt över. Det är en individ som har rätt till sin egen kropp och sitt liv, och det har inget med kvinnors rättigheter eller feminism att göra. Ville du inte ha ett barn, borde du ha utövat den där kontrollen över din kropp när du stod inför valet att ha oskyddat sex eller inte. 
 
Allt ska handla om mina rättigheter. Mina rättigheter, jag vill det, jag vill det osv. Man ska ha rätt till barn, oavsett om man är ensamstående, ett homosexuellt par eller fler än två föräldrar. Men barn ska varken ha rätt att växa upp med en mamma och en pappa, eller att överhuvudtaget bli födda. Det är åsikter som 5,3% av Sveriges befolkning står för. Och vi som inte håller med den här egocentriska bilden, ja, vi är tydligen hatfulla extremister enligt dem.
 
 
Det är ett hot mot demokratin.
 
Jag röstade inte på SD igår och är sannerligen ingen nazist eller liknande, men jag är öppet mot abort och jag anser inte att dödsstraff är fel. Och det är fullt legitima åsikter som jag har rätt till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback