Nybygget

 Innan vi började åka hem från Stockholm imorse stannade vi på Nybygget, ett ställe där man kunde kolla på hus, och hus är typ det bästa som finns (i alla fall om du frågar min besatta pappa), så där gick vi runt ett par timmar säkert. Man fick mycket inspiration, jag älskar inredning och sånt och jag ska lägga ut de flesta bilder i nåt senare inlägg.
Men alltså det var olika byggföretag som ställde ut sina hus, inredda och med någon där inne som kunde svara på frågor och så. Ett av husen var stort och jättefancy inrett, också gick det omkring en lång, kostymklädd gubbe där och såg ut som en snobbig Dracula ungefär. Precis som det ska va!
 
Utsidan på det första huset vi kollade i, varför har inte alla hus ett såntdär torn? Vem vill inte ha det liksom. Jag ska bli arkitekt.
 
Jag sov lite i bilen, det var skönt men det läskiga är att det var soligt först och mörkt sen när jag vaknade igen. Och jag hade på musiken i öronen, och det fascinerande med det är att man kan gå tillbaka och kolla exakt hur länge man har sovit, och hur sömnen har gått upp och ner lite grann baserat på vilken låt man var vaken vid sist och vilka låtar man känner igen att man hörde när man sov och vilka man inte alls har märkt. Och jag sov bara i nån halvtimme.
 
Men det är ganska skönt att vara hemma och samtidigt lite synd, det var mysigt där nere. Vi hade oturen att bli stoppade när det bara var en bit kvar till Umeå, och fick böter för fortkörning. Vi kom hem lagom till att se Sanna Nielsen vinna och gå vidare till Eurovision, så nice för henne och Sverige! Och nu är det bara att hoppas på att vi aldrig behöver se den där Nour och gubben i TV-rutan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback