Star Wars

Okej okej okej, what to say.. Första skoldagen, och det var så sjukt härligt att se folk igen och gå i de välbekanta korridorerna. Två nya kurser startade idag, och även det känns jättekul :D
Sen på kvällen kom Lovisa hit, och vi såg den slutliga episod 6 av Star Wars, som vi inte hann med förut. Och ni vet inte.. Jag var lite förstörd efter de första fem filmerna för sist jag såg dem var jag typ 10 och de var det absolut coolaste och bästa som fanns, men nu 8 år senare kunde jag inte låta bli att haka upp mig på dåliga skådespelare och specialeffekter, awkwarda scenbyten, opassande repliker, allmänt töntiga repliker och cheesy lovestories.. För att inte tala om Hayden Christensen som spelar Anakin, han måste vara världens sämsta skådespelare (dock är an otroligt snygg).
Hur som helst, när vi nu såg sista filmen så kompenserade den bort allt fånigt och B i de tidigare filmerna för varenda sekund av den var så sjukt cool och bra, och slutet ägde (plus att jag minns rätt, Luke blir faktiskt snygg i sista filmen hahaha), och det är så deep och jag älskar Star Wars! Kommer att se dem många fler gånger (vem som än gifter sig med mig kommer få stå ut med det haha), vill typ se dem igen redan nu! <3
 
Aw, Luke finally got to party with his friends <3
 
 
 

Slutet är så vackert!! Allt är så vackert! Och filmerna är typ från 80-talet och det gör dem bara ännu vackrare! Och i slutscenen där de firar med fyrverkerier i alla de där städerna på olika planeter och man minns tillbaka allt som hänt i alla filmer, och allt hemskt, och vet att allt är bra igen och är samtidigt ledsen över allt som hänt och alla som dött.. Och det allra sista, där de visar sig som "andar" och det är så obeskrivligt jag gråter inombords varje gång jag tänker på det <3
Förlåt för fanatiskt inlägg, men Star Wars är typ en fet del av min barndom och jag kommer alltid älska det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback