Nya Konditoriet

Hola. Efter psykologin idag hade jag och Farah långhål så då åkte vi till stan och hämtade varsin semla på Nya Konditoriet som vi sedan åkte tillbaka till skolan och åt medan vi pluggade till provet i träningslära, det var gôtt.
Efter provet hade vi geografi, sen åkte jag 72:an hem med Johan och Adrian som vanligt. Jag saknar de gamla tiderna då vi var en liten klump som alltid tog den bussen tillsammans och alltid på nåt sätt lyckades komma på bussen först och ta raden längst bak. Och jag kommer att sakna gymnasiet i allmänhet, det är helt sjukt. Man kommer ju definitivt inte ha samma kontakt med folk, man kommer typ vara vän med dem på facebook.. Och det känns ju lite B men jag njuter av gymnasietiderna medan jag kan. Jag är livsnjutare ok.
 
Kulturell huvudstadsmuffin, någon?
 
En av mina drömmar är att starta upp ett konditori, ett såntdär klassiskt och stiligt, ungefär som Nya Konditoriet. Med gamla möbler och soffor som man sjunker ner i, dämpad belysning och tavlor på väggarna. Fast med ännu maffigare tårtor och bakverk, och en uteservering där det på somrarna serveras glass, såndär riktig glass som man hittar i Tyskland med en stor gräddklick, sås, riven choklad och en massa fruktbitar. Och på vintern ska det vara ljusslingor och jättemysigt och serveras varm choklad med grädde, glögg, pepparkakor, lussebullar osv, också ska det vara jättefina pepparkakshus man kan titta på. Yey!

Kommentarer
Postat av: mee

åhhh det där sista stycket lät som en dröm !! hihi jag ser fram emot att sitta i en sån där soffa i ditt framtida konditori :*

2014-01-31 @ 23:17:19
URL: http://nittifemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback