Allvarliga samhällsfrågor till barn

Såhär kan det se ut när två olika skolor gör varsitt försök till en skoltidning
 
Jag kom just att tänka på vår gamla tidning, Waldorfnytt, som hela klassen tillsammans skrev i 9:an. Låt er inte förledas av utsidan, Waldorfnytt är lätt mer underhållande än Minds of Minerva hahaha! Jag ska ge några exempel
 
 
 
"Allvarliga samhällsfrågor till barn". Några i klassen fick den briljanta idén att ställa frågor om politik till mellanstadieelever. Tex:
 
Vad tycker du om att Socialdemokraterna har bytt partiledare från Mona Sahlin (som avgick) till Håkan Juholt? Hur tror du att det kommer påverka partiet?
Vilgot: Det är bra att hon har slutat! För hon kisar och är ful, hon behöver glasögon.
 
Tror du på AIDS free generation 2015? I så fall hur ska det uppnås?
Samuel: Alla som har AIDS måste dö för att vi ska bli av med det.
 
 
Deep. Det är verkligen skönt att se att våra ungdomar utgör en garanterat ljus framtid! Min nyhetsartikel handlade om gymnasievalet och vilka skolor som var populära typ. Utdrag ur den:
 
"På Midgård ligger pressen hårdast på estetiska programmet med musikinriktning. Men även naturvetenskapsprogrammet har många sökande.
- Jag tycker att det suger, för det betyder att jag inte är cool och speciell som väljer Midgård, säger Lovisa Kohlström, som har Midgård NA som förstahandsval. Som andraval har hon teater. Om hon kommer in på det så blir hennes pappa förbannad säger hon."
 
Sen var det några som gjorde "38 snabba". Karina var vår svenska- och tyskalärare, Krister var idrotts- och mattelärare och vår klassföreståndare, och Lotta var musikläraren.
 
Värt att notera är att Karina och Krister skulle hellre byta kön än att bli moderater (oh Waldorf, jag och två tjejer till i klassen var de enda som var höger eller i alla fall de enda som vågade säga det och vi var laagomt hatade av de andra i klassen, fattiga socialdemokrater heuheu), och alla tre valde även att kungen är ful och dum xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback