Jag vill bo i en svamp

Idag har jag fått mitt första A det här året!! På geografiprovet! Och samtidigt mitt första F.. Det är engelska 7 som är boven.
Och yey, från och med nästa vecka kommer jag att sluta 5 på onsdagar, måste nämligen gå om matte 3c. Failade provet för att jag mådde asdåligt och orkade bara göra halva innan jag gav upp och åkte hem.
 
Och igår hamnade jag som före detta Waldorfelev i mitt rätta element då vi gick ut i skogen och letade svampar under en viss tidsgräns och sedan skulle namnge dem och berätta så mycket som möjligt om det var tex basidiesvamp, sporsäcksvamp eller algsvamp, om det var en parasit, mykhorriza eller saprofyt utifrån det vi lärt oss på biologin. Kalla mig nörd men jag känner att jag gillar sånt här ;) Ägnade min uppväxt åt att spela svampmemory på Myror i Brallan, också minns jag att man även kunde mixa olika bär till smoothies och beroende på vad man tog fick de olika färg, och det är ju just bärsmoothie som jag äter till frukost varje morgon nuförtiden.. Nu vet jag inte vart jag vill komma längre, iaf, min barndom var awesome.
Åter till svamptävlingen, vi frös och i princip alla (inklusive läraren) hade glömt att vi skulle ut den lektionen, så det var vita skor och tunna jackor, men jag var glad ändå för mitt lag vann precis och vi fick godissvampar xD
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback