Oh Sweden you're just a huge joke

Länk
Om det är nånting som gör mig förbannad gång på gång så är det Sveriges rättsystem. Jag har nog skrivit det öppet förut och pratat rätt mycket om det men jag har verkligen ingen respekt för det här landets totala brist på moral och rättvisa. Domarens motivering är att tjejen inte var i ett hjälplöst tillstånd, det betyder alltså att domaren tycker att det låter normalt att 6 killar har sex med en okänd tjej i ett låst rum, så länge ingen av dem använder våld??
Men det som gör mig mest arg är att även då de faktiskt var dömda i tingsrätten (och hur kom hovrätten ens på tanken att ta upp fallet igen??) så var de dömda till ungdomsvård. UNGDOMSVÅRD.
Låt mig göra det tydligt här. Våldtäktsmän förtjänar fängelse, inte den typen med TV, internet och en skön säng, utan den typen där de får ligga i en fängelsehåla på nätterna och utföra arbete på dagarna. Men nej, vi ska betala skatt för att dessa personer ska få vård, och sedan gå fria i samhället som om inget hänt. VÅRD MOT VAD??? Jag är 100% säker på att dessa 6 killar inte är sjuka i huvudet, utan bara själviska och omogna P12:or som hade bestämt sig för att droga sig och ha lite "kul". Och varför säger ingen något om alkoholen? Det står i artiklarna att de var fulla. Vissa tycker att jag är konstig som tar avstånd från alkohol, för de som inte har sett sanningen än är det så att alkohol tar fram monster ur annars normala människor. Snälla sluta glorifiera detta nervgift, det är patetiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback