Es hat geschneit!!

Idag på samhällskunskapen då vi som vanligt var uppslukade av diskussioner om brottslingar och straff, såg vi plötsligt i fönstren att det snöade ganska rejält ute! Det är galet kallt just idag jämfört med tidigare, men resten av veckan ska det bli varmare och soligare igen tack och lov. Och på tal om lov! Bara drygt en vecka kvar till höstlovet!! Blir nice, kommer dock sitta med skolarbete 24/7 ;)
 
Hade en ganska lugn dag, film på svenskan och spela galenpanna på tyskan. Det är fett kul, men även lite pinsamt då min tyskanivå är typ flera steg under de andras, men jag kämpar på och är glad att jag har blivit så mycket bättre sen jag började på Minerva! Jag kunde till och med säga "det har snöat" på tyska haha. Eller jag improviserade, och det blev rätt ;) Det är typ så man pratar tyska, man utgår från det svenska ordet också tyskar man till det lite så blir det rätt i 80% av fallen, och ett gott skratt i de övriga 20%
 
På kvällen skulle jag köra bodypump med Unni, som vi gjorde förra torsdagen. Var min första gång och det var hemskt (klår dock inte total training), men jag vart astaggad att fortsätta!! Ju mer smärta desto bättre. No pain no gain you know. Ska utnyttja mitt sista år med tillgång till IKSU så sjukt mycket! Dock kunde inte Unni ikväll och jag kände mig fett trött så jag körde ett yogapass istället. Jag vet, undanflykter men NÄSTA VECKA!! ROAAR
 
På väg till maten idag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback