The power of music

Jag skulle ju vara jättefrisk hela den här vintern men jag kunde tydligen inte undgå att drabbas av en liten halsinfektion tillslut, och har varit hemma och sovit idag och igår. Trodde först att det bara var lite huvudvärk och var helt inställd på skola idag, men så mådde jag ännu sämre idag :(
För att se det från den ljusa sidan har jag jobbat en del på både biologin och mitt gymnasiearbete.
 
Tänkte ge ett tips till er som gillar att lyssna på musik medan ni pluggar, men som lätt blir distraherade av en del musik. Jag kan tex inte lyssna till sådär jätteenergisk musik medan jag pluggar, och allra helst ska musiken vara instrumentell eftersom det blir konstigt när jag läser något och samtidigt lyssnar jag på när någon sjunger om något, det blir helt fel!
Sök på youtube efter såna här långa klipp med en hel spellista (gärna "chill out" eller liknande om man söker lugn musik). Det är asskönt att ha i bakgrunden och hjälper i alla fall mig att bli både taggad och avslappnad på samma gång :D
Mina favorit-plugghjälp den senaste tiden:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback