Julbasar på Waldorf

Det har alltid varit samma sak, julen börjar på riktigt med Waldorfskolans julbasar! Det är alltid supermysigt, med en massa marshaller och lyktor, restauranger/cafén och försäljning av både godis och hantverk. Jag drog dit med min familj, mina föräldrar behövde hjälpa till lite eftersom en av mina småbröder går på Waldorf.
 
Så vi gick runt, såg gamla och nya ansikten och jag fick en massa Waldorf-feels, detta är stället jag tillbringade min uppväxt på. Vilket elever och lärare på min nuvarande skola brukar skratta åt, alla har sjukt mycket fördomar om Waldorf, och jag kan tala om att de är sanna allihop och de är dessutom bara början ;D <3
 
Det röda timmerhuset är Heddagården, där hade vi bland annat astronomi en vinter, då läraren varje morgon skapade stjärnbilder på golvet av värmeljus också satt alla på golvet i mörkret och lyssnade på när han snackade om stjärnor.
Det här klassrummet hade vi i 4:an, tror det var då årstemat var vikingar och forntiden :)
Vadå skrev inte era lärare med runor på griffeltavla
Alltså det här var rätt läckert, treorna (lågstadiet) hade gjort ett pepparkakshus som var en kopia av deras klassrum och trädgård!
Asså människorna är såå gjorda av bivax vilket är typ det mest waldorfiska materialet som finns haha å, vi tuggade det till och med som tuggummi #gamlagodatider
Bästa till sist, i gymnasiehuset var det som vanligt tårtcafé och här är min snygga kompis Lovisa som är en jättebra butler ;)
Tog en tårta med smultronfyllning, not bad!
Det skriker Waldorf om den här bilden, var tvungen
 
Drömde i natt att jag bytte till Waldorfgymnasiet, vilket jag brukar drömma ibland haha. Men jag är så sjukt nöjd med Minerva, även fast det gör ont i mig lite grann av saknad... Ingen skola kan det här med kultur, konst och tradition som Waldorf! Men å andra sidan är det rätt skönt att gå på en skola där alla lärare kan svenska och har en lärarutbildning, så var det knappast på Waldorf heuhue! Man kan ju alltid skylla på att det är bra med en "internationell" skola ;D
 

Kommentarer
Postat av: My Fredblad

Gud va mysigt!

2013-12-01 @ 21:17:52
URL: http://Fredblad.blogg.se
Postat av: FlizanLizan

Hejsan

Sugen på en ny header eller design? Klicka då in på min blogg eller min portfolio för mer info. http://flizanlizan.blogg.se/portfolio

2013-12-02 @ 17:37:23
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: Sophie - Livsstilsbloggare i Karlstad!

Vilken härlig blogg :)

2013-12-02 @ 17:45:43
URL: http://sophiehelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback