1 år sedan

 För exakt ett år sedan låg jag i sängen i ett kyligt och fuktigt hus och undrade varför livet hade tagit mig dit det hade. Dagen innan hade vi tagit ett flyg från Stockholm till Madrid och efter några timmar i den 30°-gradiga spanska kvällen gått ombord på planet som skulle ta ca 10 timmar men som tog 13 timmar för att det fick landa i Las Palmas då någon blev akut sjuk, innan det kunde ta oss vidare till São Paulo.
Från São Paulo tog vi ett kort flyg till Curitiba och sedan en taxi till vårt hus. Det var ett dåligt hus, och 2 veckor senare efter lite bråk med hyresvärden kunde vi flytta till världens finaste lägenhet i stan, och spendera tre fina månader i Brasilien! :) Här är några bilder jag aldrig publicerat:
 
Vårt första grannskap i Santa Felicidade
Vattensvinen i Baiguiparken ;)
"Varning! I Bariguiparken finns alligatorer som lever fritt. Trots att dessa djur levt här i många år utan att orsaka problem, ska man komma ihåg att de är vilda/farliga djur"
Utsikten från lägenheten i stan
Taget från balkongen
"Hur många datorer har vi med oss egentligen!?" Typiskt min familj att alltid ta med sig fler datorer än det behövs
När man åkte utanför stan såg det ut såhär
Vanlig dag i Rio de Janeiro
Såg denna fjäril på en mack på vägen hem från Rio (10 timmars bil)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback