Svar!

 
Först och främst får jag regelbundet frågor om vilken kamera jag använder och vilket redigeringsprogram. Det står i menyn, men det är i alla fall Canon EOS 450D och Photoshop cs5!
Sedan har jag fått många frågor om varför jag är i Brasilien under sommaren, och det är för att min pappa jobbar här :)
 
Är det kul att bo utomlands?
Ja det kan man väl säga ;) Lärorikt i alla fall!
 
Ska ni flytta tillbaka till sverige tills skolan börjar eller?
Ja, jag har ingen koll på exakt vilken datum vi börjar än, men kommer hem kanske två veckor innan 2:an börjar.
 
Vilka är de finaste skorna du äger?
Jag är seriöst ingen sko-människa men det skulle väl vara ett par stövletter med klack från dinsko, har som ingen bild då de är hemma i Sverige!
 
Favoritplagg?
Jag vet inte, skulle väl vara någon stickad myströja därhemma, älskar stickat (särskilt bikbok)! :)
(inte min bild)
 
Hur skulle du beskriva dig själv med tre ord?
Mångsidig, kreativ, humoristisk
 
Favoritaffär?
Hm svårt, om kläder menas så är det väl JC, bikbok
 
Vad anser du om världssvälten?
Det är förstås hemskt, man tänker inte så mycket på det när man bor i Sverige men här i Brasilien (och de flesta andra länder) är det mer uppenbart eftersom det är vanligt med folk som tigger på vägarna och man kan se hur fattiga bor i favelorna.
Även fast Brasiliens regering inte verkar bry sig om sin fattiga befolkning och inte gör som folket tycker, så är de rika här ändå väldigt bra människor som ibland hjälper de fattiga personligen. Jag var faktiskt med i en kyrka här och hjälpte till lite med att förpacka ris som de skulle dela ut i favelan sen :)
(inte min bild)
 
Vart kommer du ifrån?
Bor och uppväxt i Umeå, fast är född i Tromsø som är en jättefin liten stad i nordligaste delen av Norge, typ nordpolen haha :)
 
 
(inte mina bilder)
 
Har du någon pojkvän?
Nej
 
Framtidsplaner?
Jag vet inte D: Flytta någonstans, kanske Sydeuropa.. Eller om man ser kortsiktigt (nu när jag kommer hem) så är planerna att skaffa kanin <3
 
Ska du utomlands i sommar?
Jag är liksom redan utomlands^^ Fast om man ser Brasilien som mitt nuvarande land så ska jag faktiskt utomlands ändå, Paraguay och/eller Argentina finns i planerna, ska se Iguaçufallen! :)
(inte min bild)
 
Har du fotat länge?
Jag har alltid älskat kameror och fick min första av farmor när jag var ca 6 år, en såndär med film i (som jag förstås förstörde genom att öppna luckan i dagsljus..). Fick min andra när jag var 12 (Canon, digital kompakt) och köpte min tredje när jag var 14, vilket är den Canon systemen jag använder fortfarande! Såå ja, jag har fotat mer eller mindre rätt länge :)
 
Cool bakgrund, är det en bild du tagit själv?
Tack, och yes:
 
klicka för förstoring
 
Sjukt fin blogg och bra blogg! Lite bloggtips till en liten blogg som min?! Kram!
Å tack :D Jag är ju ingen storbloggare men har väl ändå lite tips:
  • Uppdatera ofta (ksk 2 ggr per dag)
  • Använd bilder i varje inlägg (inte för många dock), det är de som drar uppmärksamheten till inläggen.
  • Skriv inte för mycket text i varje inlägg. Skriv gärna omkring ett speciellt ämne, alltså ha inte bara en massa inlägg där det står lite random vad du har gjort och med vilka kompisar, för det är inte så intressant för främlingar :)
  • Satsa på designen, den visar hur seriös din blogg är. Har du inte så stor koll på html och sånt så sök på designadinblogg eller tescho
  • Kommentera på andras bloggar så kommer du få fler besökare ;)
 
Tack för alla gulliga kommentarer, ni är bäst, hoppas ni får en jättemysig kväll!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag älskar det faktum att du svarade på världssvälten. 10 points.

2012-06-28 @ 21:41:08
URL: http://hejeline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback