Sushi

Mina föräldrar kom hem från marknaden med det här till mig <3 Plus mogna jordgubbar (annars har de bara halvgröna överallt) och bullar med banan, kokos och gojabada. Uppskattat en tråkig kväll som denna!
 
Här är sushi rätt populärt, och vi har hört talas om att de tom har dessertsushi med frukter. Jag har hört att förutom i Japan så är södra Brasilien den plats där det bor flest japaner. Fast det gäller nog många folkslag, det är verkligen mixat här :)
Hursomhelst, sushin innehöll, förutom det vanliga, mango och något som jag tror var haricot vertes. Och hur mycket socker som helst. De är som amerikaner här, de does not simply snåla med socker och salt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback