Sala de estar / Vardagsrum


Något jag gillar mest med att resa är att testa och bo på olika ställen och se vad som är annorlunda där i arkitektur, inredning osv.. I Brasilien är det mycket vanligt med stengolv, stentrappor, glasbord istället för att ha allt i trä som vi har. Troligen för att sten håller sig rätt så svalt. Och sedan har de ofta ett litet kök med grill ute på balkongen! Det som stör mig lite är att de inte har någon hall, utan ytterdörren leder rakt in i vardagsrummet (även på villor), och sedan har de en till som leder in i köket eller tvättstugan. Jag tycker att hus ska ha en stor, fin hall som gör att man känner sig välkommen i huset (och kan hänga sina kläder och skor någonstans)!
Han som egentligen bor i den här lägenheten har bra inredningssmak, eller vad tycker ni? :)

Kommentarer
Postat av: matilda

sv tack så mkt! jag gör egentligen inte bloglovinbyten men lägger till dig för det är asballt att du bor i brasilien, haha!:)

2012-06-02 @ 21:46:03
URL: http://matildakristinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback