Det bästa med Sverige/Europa..

När man är långt ifrån sin egen matkultur så är det alltid några saker man kommer att sakna! Det här saknar jag mest hemifrån:
 
1. Lösgodis

Sverige är seriöst paradiset av godis. Favoriten är hallon/lakritsskallar <3
 
2. Ballerinakex

Det var det enda vi hade med hit från Sverige, några paket ballerina kladdkaka, men de tog ju slut direkt ;)
Ibland får jag stunder då jag blir assugen på dessa!
 
3. OLW chips
Chips är värsta dyrt här plus att de inte har lika många smaker.. Saknar verkligen cheez ballz (går inte att beskriva hur goda de är!) plus sourcream & onion och de här som ser ut som små, vridna ostbågar men smakar chili och ost!
 
4. Norrmejeriers äkta färsk vispgrädde

Jag har typ skrivit om den flera gånger, den är så god så jag dricker den som den är, eller vispar och äter till bananskivor, det är verkligen den godaste grädden som finns <3 Överhuvud taget är Europa proffs på mjölkprodukter.
 
5. Min älskade frukost..

Kunna äta fil (särskilt kefir, godaste som finns) och vettig mysli på morgonen existerar ju som inte i Sydamerika. Jag frågade vad de äter till frukost här, och det är mackor.. Saknar verkligen min standardfrukost, dessa tre plus bananskivor :)
 
6. CHOKLAD

Mina tre favoriter: Lindor, Madagascar och Mousse au Chocolat, alla från Lindt :D Hittade någon Lindt-sort här en gång men det kostade typ 3x så mycket! De har många chokladsorter här fast de flesta är nestlé och inte lika goda som tex Marabou.
 
Om någon sitter hemma i Sverige och är ledsen för att ni inte reser någonstans, se det från den ljusa sidan och ta lite ostbollar och lösgodis istället, det skulle jag göra :D
Ingen av bilderna tillhör mig

Kommentarer
Postat av: Emma Eriksson

sv: så bra, ha en finfin kväll! :D

2012-07-11 @ 19:04:18
URL: http://erikssonemma.blogg.se/
Postat av: ida

haha :D

2012-07-11 @ 20:12:02
URL: http://littlelightsinthedark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback