Rio de Janeiro II

Hej! Idag har vi gjort en av de viktigaste sakerna man kan göra i Rio - besöka Cristo Redentor (Kristusstatyn) på berget Corcovado där man har utsikt över en stor del av denna vackra stad och dess berg och stränder. Det är ingen dålig utsikt kan jag säga!
Vi bor just nu hos min pappas kompis familj, i ett litet och enkelt hus. Gatorna här verkar aldrig sova, det är alltid skratt och musik, och en massa barn som leker, spelar fotboll och nyfiket pratar med oss. Jag älskar brasilianska barn, ni kan inte föreställa er hur gulliga och trevliga de är <3
Det känns också underbart att kunna sitta ute i trädgården i shorts i kvällsmörkret och vara varm. Det är rätt trångt i huset men det är det värt det, det här är en upplevelse som de som tar in på hotellen längs stränderna missar, att för några dagar leva som människorna här, tillsammans med dem.
Känns rätt tråkigt att vi ska lämna Rio i morgon när det finns så mycket kvar att se, men jag tänker se till att komma tillbaka hit i framtiden!
Och juste, nu har jag även sett Copacabana i både dagsljus och nattmörker ;) Vi följde med pappas kompis dit på kvällen för att han skulle återse en gammal vän. Jag var väldigt trött men tog en läsk, så fixade det till sig haha, och det slutade med att det blev en trevlig kväll.
Kommer att sakna det här, även fast hela vistelsen i Rio har gått ut på att bråka med varandra, trängas i små rum med en massa sängar, anlända till stränder lagom till det blir mulet, inte kunna sova på nätterna osv.. Det har varit värt det :)
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vad avundsjuk man blir, Rio är ju hur coolt som helst!!

2012-07-31 @ 15:28:18
Postat av: Kajsa

Sjukt fina bilder, coolt att vara i brasilien.

Va gärna med i min veckans grymmaste blogg.

2012-07-31 @ 19:56:39
URL: http://spystina.blogg.se
Postat av: Matilda [FOTO]

jättefina bilder! :)
sv: tack så mycket! :D

2012-07-31 @ 21:38:23
URL: http://moobyjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback