Tiramisu

Nu har jag äntligen testat att göra tiramisu! En italiensk efterrätt med kaffeindränka kex varvade med en mousse av grädde, ägg och mascarponeost. Det var ganska gott, men jag läste i nån bok att man kunde ha lite citronsaft i och den boken  snackade skit!:p
Gjorde stickorna genom att koka socker och vatten och hälla smala strimmor på bakplåtspapper.
Vi hade besök från en familj vi känner, därför gjorde jag efterrätten^^ också är det ju fredag, vilket jag även använder som klassisk ursäkt till att jag åt tre portioner och sen åt upp resterna. Äckligt, ska motionera imorgon.

Kommentarer
Postat av: mysan

känner du dej nånsin nertryckt och orkar inte jobba dej upp så finns jag å prata med! vet hur de är att ligga på marken och inte orka göra nåt för alla tryckt ner än!

Förlåt om jag störde men vill kunna hjälpa om jag kan och skiter du i denna kommentar så glöm aldrig å påminna dina nära och kära vad dom betyder för dej!

Skickar en stor och varm kram till dej <3

2011-07-29 @ 22:49:40
URL: http://myedenvad.blogg.se/
Postat av: assala

fin blogg!:)

kika gärna på min blogg med!:)

2011-07-30 @ 20:26:07
URL: http://assalaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback