En massa dans!

Idag har varit en dag full med dansföreställningar! På morgonen efter morgonperioden då vi har litteraturhistoria (tror jag iaf) åkte klassen buss till stan och gick till Norrlandsoperan, där vi värmde upp och repade, sen hade vi föreställning för familj, kompisar och lärare. Sen fick vi jättemycket pizza till lunch, och sen hade vi föreställning för klass 6, 7 och 8 på Waldorf, plus lärare. Sen fick vi en massa beröm och varsin ros, och ett tal av nån från Piteå som sa att vi är den första klass 9 i Umeå kommun som har dans i vårt skolschema. Status va? :)

Sen sa vi hejdå till våra danslärare som hade kommit från Stockholm för att lära oss dansen, och sen slutade vi lagom till nästa dansföreställning som arrangerades av Ballettakademien! Och den var hemlig till och med..
Så jag, Malin, Elin och June gick till Apberget där det var hur mycket folk som helst, och det var såhär perfekt jätteskönt varmt i luften utan stekande sol. Sen kom det musik, och några började dansa i folkhopen, sen kom fler och fler in, Malin bland annat och jag kom in lite senare. Träffade Erica också, hon var också med:) Sen gick jag hem från stan och det är såå härligt väder ute, man blir fett glad! 

                                                                  Jag idag:
                                                  
                                      (rätt flummig bild btw, typ blickar ut i fjärran haha..)

                                    
                                    T-shirt från Gina Tricot, jeans och jacka från Rut m.fl.

Jag har sett många videos med flash mobs, det var jättekul att vara med i en själv:) Jag tror att June filmade, kanske kan få tag på filmen och lägga ut i så fall.. Annars så var TV4 där och filmade i och för sig^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback