Julkransar

Idag har jag för första gången gjort julkransar! Jag och mamma satt och pysslade med det här rätt länge, och mina kransar blev fett fula men hennes blev helt perfekta. Man kan verkligen vara kreativ och varierande i det här.
Mot kvällen kom Alexandra med några kransar som de gjort också gick vi och kollade runt om folk ville köpa en krans till sin dörr, sålde alla (11 stycken) #business
Jag gick bara omkring och spanade på folks hus och trädgårdar och blev typ helt rörd haha alltså vissa hus är bara så otroligt vackra (vadå jag har inte ärvt min pappas besatthet av hus...) och fint inredda och framförallt så har alla en massa ljusslingor, spotlights, lyktor och levande ljus utanför sina hus. Jag menar, att folk liksom går och tänder ljus och sätter på trappan, det är bara så vackert och det är det som får mig att ändå tycka om svensk vinter på något sätt. Och någon hade värsta valvbågen med jullysen in till sin trädgård och lyktor som hängde från träden.
Det är mitt eget område, och alla villor är så fina också bor jag just i det fula lilla badass-hörnet i ett stenigt gammalt lägenhetshus där man inte har egen port och trädgård, wähää. Dock ska jag inte klaga, jag stormtrivs här.
 
Lingonris, kottar och "fejklingon"
Se här är ju min allra första krans! Ser helt galen ut. Gjorde den av granris, ljung och mossa eller lav eller vad det nu är
Alltså ljung i kransar är så himla snyggt
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad fina :)

2013-11-29 @ 08:33:48
URL: http://matildays.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback