Basbousa

Idag har jag städat, gjort lite skolarbete, handlat och hjälpt till att fixa mat och efterätt. Hade middagsgäster, och eftersom det inte var någon skola idag kunde jag långt i förväg börja med efterrätt vilket var riktigt skönt!
Vi tänkte vara nyttiga och bara äta fruktsallad med grädde (med smält vit choklad nedvispad, godaste som finns!!), men jag fick plötsligt lust att testa igen att göra en arabisk mannagrynskaka som Farah har försökt beskriva hur man gör, men det blev inte bra förra gången jag gjorde den. Men nu experimenterade jag lite utifrån vad som gick fel förra gången och fick till en riktigt bra sats! Tänkte att jag gör en liten så om det blir misslyckat är det ingen större förlust, och om det bli bra så blir det lagom eftersom det var två efterrätter.
Så det var kul, alltså jag saknar att bara stå i vårt stora ljusa kök och baka utan tidspress, det är underbart! <3
 
 
 
Ingredienserna i kakan var: mannagryn, socker, smör, ägg, yoghurt, bakpulver, vaniljsocker och riven kokos. Sen kokade jag en sockerlag av socker, vatten och citron som jag hällde på efter att jag tagit ut kakan ur ugnen. Det blev gött :D

Kommentarer
Postat av: Flisan

Ser gott ut :)

2014-05-13 @ 15:17:49
URL: http://fflisan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback