Ödet var min väg


Tänk om han bara var liiite bättre på att sjunga och om hela låtarna var lika bra som nyckelharpe-bitarna, fett vad Nordman hade varit bra!! Folkmusik-inslag i modern musik, ja tack! Bara det att typ alla svenska artister envisas med någon plastig, opersonlig fjollpop.
 
Jag tyckte att jag låg i riskzonen för att inte få godkänt på gymnasiearbetet, men ett par veckor senare sitter jag här med nästan 8000 ord och 30 sidor, och det blev plötsligt mycket lättare att hitta relevanta källor och diskutera. Alltså mitt gymnasiearbete handlar om kriget i Afghanistan.
Har alltid olika musik som bakgrund när jag pluggar, alltså jag lovar att det finns ingen i den här världen som har bredare musiksmak än jag ;D Jag lyssnar seriöst på allt utom jazz, dansband och emomusik.. Idag var det svensk folkmusik som gällde, jag älskar det! Det får mig att tänka på midsommar, röda stugor vid sjöar och södra Sverige. Utflykter till ruiner och kloster med mormor och mammas indiska vänner från barndomen i förorten, häst och vagn på Visingsö ätandes på varsin fet polkagris från Gränna. Gröna ängar i Dalarna, runstenar och stenkyrkor från medeltiden. Höhö <3 Ibland önskar jag att jag hade växt upp i södra Sverige istället för kalla, gråa kommunist-träsk, minst en dagsresa bort från närmsta sevärdhet.. Fast gräset är väl alltid grönare på andra sidan ;p
 
Nu är det äntligen hääälg, kommer lägligt och jag ska göra klart det där gymnasiearbetet och sen slappa och kolla på film, Downton Abbey, Top Gear, allt det som jag inte haft tid med de senaste månaderna. Jag förtjänar det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback