Jordgubbs- och bananpaj

Jag och mamma gjorde något helt abrakadabriskt gott igår! Vi var sugna på paj men hade inga äpplen eller liknande, så vi experimenterade lite med det vi hade. Jag gjorde botten och smuldeg (jag gör alltid botten på mina smulpajer, en paj utan botten är ingen riktig paj!). Mamma tog och mixade typ creme fraiche, banan, ägg, socker och citron (tror jag ungefär), så att det blev en rinnig smet som vi hällde i formen. Sedan stoppade vi ner jordgubbsskivor i det, gräddade och serverade med vaniljkräm blandad med grädde. Det smakade nästan lite brasilianskt med bananbasen. Verkligen att rekommendera det var asgööött :)
 
 
 
Jag antar att de flesta av er har sett den tragiska nyheten via facebook redan, en 19-årig missionär från USA dog igår kväll i Västerås efter att ha blivit påkörd av ett fyllo. Så sjukt att någon som frivilligt offrar två år av sitt liv (och sparpengar) till att komma till detta kalla, mörka land bara för att hjälpa folk till ett renare liv, och som aldrig själv skulle röra alkohol, blir ett offer för detta. Det är så hemskt och onödigt :( Han har en speciell plats i himlen nu.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Åh vad gott det såg ut!

2014-03-03 @ 17:09:20
URL: http://madeleiens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback