Ännu ett hopplöst kvällsinlägg

 
 
 
För ett par dagar sen klagade jag på att vi inte hade mat hemma, pappa sa att han skulle handla och frågade vad han skulle köpa till middag och jag ba "Melon.. fruktsallad! Med grädde... Och våfflor!!". Sen kommer han hem med allt det, haha oj perfekt pappa eller? Skulle ha sagt smörgåstårta eller nåt..
 
 
Ni kanske har märkt att jag har ändrat designen lite? Jag blev plötsligt less på den gamla och skrapade bara fram något random, jag blev jättenöjd med bakgrunden! Det är en bild jag tog i Italien. Bildern i headern tog jag också i Italien, det där drömlandet som jag längtar till varje dag ni vet. Mitt förlovade land osv. Dit ska jag typ flytta. Fast jag ska flytta till södra Schweiz och då bor jag nästan i Italien ;) Perfection.
Och om ni undrar vad det är för gubbe mitt i headern så är det Franciscus av Assisi. Om ni inte vet vem det är så har ni inte gått på Waldorf. Jag saknar Waldorf <3 Bara för att verkligen alla hatar den skolan. Men den är som Sverige: dess ursprung, historia och grundtanke är bra, det är bara det att den har blivit infekterad med vänsterpartister, militanta extremveganer, sånadär som man inte riktigt vet om de är en tjej eller kille, extrem-emos med orange hår och cigg i mungipan i 13-års åldern och en blogg där de lägger ut cutbilder ungefär. Alltså jag gillar Waldorf och är glad att jag gick där, och jag gillar Sverige och är stolt över mitt land men som det ser ut idag är allting bara förstört, jag blir bara less på alla konstiga människor och deras störande idéer.
Och på tal om de där emos, jag har varit utomlands ganska många gånger och den gemensamma faktorn när man åker till andra länder är ofta att alla människor (utom de hemlösa) ser riktigt välvårdade ut, särskilt var det så i Brasilien, Spanien och Italien. Sen finns det sånadär länder där de försöker se bra ut men failar totalt, som tex Tyskland och USA. Vissa kommer förstå vad jag menar xD But atleast they tried!! I Sverige så finns det liksom den här gruppen som ser jättebra ut, några som är mittemellan, också de här hopplösa människorna typ killar som låter sitt hår växa ner till midjan och kanske ännu värre, får för sig att färga det svart fastän det egentligen är blont osv, eller tjejer som alltid har flottigt, missfärgat hår och trasiga kläder, fastän de har råd med schampo och nya kläder (annars skulle de väl inte ha en iphone i handen?!?!). De försöker ju inte ens.. Alltså när jag och mamma i somras kom hem från Barcelona till Skellefteå så var en av de första vi såg någon snubbe med han hade någon sånhär bandtröja, långt stripigt hår och några skabb-byxor, han såg hemsk ut. Mamma ba "nu är vi i Sverige, här är folk inte så vackra..." Alltså varför snackar jag ens om det här. Vet ni hur mycket jag önskar att jag hade fötts på typ 40-talet eller nåt, det känns som att Sverige var mycket vettigare då.
 
Vet ni vad jag har gjort idag? Jag har ätit biodynamiskt vörtbröd med julost. Slå det ni! Jag saknar julen, jag älskar julen och det är synd att den bara är en gång om året D:: Nämen usch tänk om jag flyttar utomlands då måste jag ju ändå åka hem till Sverige och fira jul, ingen osvensk jul är äkta jul, särskilt inte amerikansk jul! Jag hatar amerikansk julmusik, alltså på riktigt! Jag hatar amerikansk jul, tänk om jag blir gift med en amerikan! D: Oh no, det får aldrig hända! Europa i mitt hjärta, här är mitt älskade hem. Här fast lite söderut alltså. Jag har förfäder från Tyskland. Fast jag gillar inte Tyskland så mycket så jag vill bo där. Jag vill bara åka dit ibland. Vänta då är ju Schweiz perfekt att bo i!? Åh Deutschland. Jag har plötsligt fått en massa cravings att åka dit typ!
Om någon läste hela inlägget, förlåt för att jag slösar din dyrbara tid med svammel såhär på kvällskvisten, jag måste verkligen sova.

Kommentarer
Postat av: coffeeandcupcake.blogg.se

Fy så gott med våfflor :) Ha en bra dag :)

2014-03-18 @ 15:05:38
URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback