Les Ballets Trockadero de Monte Carlo

http://kulturkompasset.com/wp-content/uploads/2014/01/Ballets-Trockadero_Swan-Lake-I.jpg
 
Igår var en halvt dryg dag eftersom jag slutade 12 men var tvungen att vänta till 4 för att skriva ett prov.. Men just när jag kommit hem igen på kvällen ringde Kohlströms och undrade om jag hade lust att spontant följa med på balettföreställning, så det gjorde jag!
Gruppen som uppträdde var Les Ballets Trockadero de Monte Carlo, bestående av en massa unga killar från framförallt USA. Hade inte hört talas om snubbarna förut och visste inte vad jag hade att förvänta mig, men det var ganska awesome, det var en massa killar utklädda till tjejer som framförde kända stycken som Svansjön med en parodisk anda fast fortfarande så duktiga så att man ibland glömde bort att det inte var riktiga kvinnor på scenen! Vissa saker var hysteriskt roliga, de var säkert höga när de gjorde koreografin <3
Och grejen är att efteråt blev vi kvar någon halvtimme på Folkets hus eftersom vår skjuts (Lovisas pappa) hade en föreställning på Norrlandsoperan samtidigt som slutade senare, så då träffade vi på dansarna då de hade duschat och tvättat bort sminket och perukerna, och under allt det där var de bara en massa vackra amerikanska pojkar, hur söta som helst! Man kan knappt tro det på tex bilden ovan, där de ser ut som gamla drag-tanter, men de var fett unga också!
Sedan var också alla som läser estet på Waldorfgymnasiet där med vår amerikanska danslärare från nian! Flashbacks.. Det var kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback