En vanlig lördag

Vi kollade på OS invigningen igår, det var mucho beautifol med typisk rysk körsång och klassisk musik i bakgrunden, och en stolt Putin som blickade ut över sitt verk som kostat tusentals fattiga människor sitt vardagsliv på olika sätt, och jag kunde inte låta bli att fälla en liten tår medan jag jämförde det lite med Umeås invigning som varenda person jag träffat de senaste dagarna spytt galla över. Hahaha! Ryssland har lite bättre koll på sånt där.
 
Idag träffade jag Minna för lite shopping och caféhäng. Det regnade/snöade nån hybrid, i stora mängder idag, så det var mysigt att komma in och bara sitta i värmen och se ut genom fönstret.
Nu ska jag se på melodifestivalen. Förra veckan var det så dåligt så jag slutade typ titta, asså musiken är ju alltid dålig men programledarna i år är ju värdelösa (och det där flöjtbålet omg, nice try). Hittills i alla fall. Vart tog Gina vägen!? De provade med en annan libanes istället men tydligen är de inte roliga allihop :p
 
Dock har man hört att bröderna Herrey (som är bekanta till vår familj) ska uppträda med Sean Banan, var det tillsammans till och med?! Det är svårt att föreställa sig det, Herreys som är liksom helt sansade gubbar också ADHD-barnet som aldrig växer upp, jahaja, det här blir spännande.
 
Försökte förklara för Minna vilket konditori vi skulle ses på
På ett ställe i Umeå finns helt plötsligt en ingång med välvda kolonner och målat tak. Beautifol.
 
Okej det här är mina tankar om melodifestivalen.
 
Det måste vara jobbigt för stora, duktiga sångare som Elena Paparizou att bli slagen av en tönt som Yohio. Så otroligt jobbigt. Jag skulle gråta.
 
Vartifrån kom alla sidecuts igen? Det var några år sedan nu...
 
På tal om det, Skrillex har gått och blivit kvinna
Nej juste det finns inga kön. My bad!
 
En i Panetoz är tydligen finne. Jag tror jag vet vem.
 
Omg Sanna Nielsen var jättebra *gåshud*, hoppas hon tar hem det!!
 
Mamma om Martin Stenmarck: när han sjunger går änglarna hem.
 
Tack Panetoz för att ni sjunger på svenska, ni är en förebild för alla USA-dyrkande fånar, ni förtjänar seriöst att vinna bara för det (nej Martin du räknas inte).
 
"Yohio är en bra förebild, han vågar vara sig själv. Han arbetar också med normer och könsöverskridningar, genusanalys blabla" jag minns inte vad hon sa riktigt men damer och herrar, det där är typ egentligen nästa generation av svenskar på riktigt. Se och förfasa er.
 
Har man nånsin sett Sean Banan sådär sofistikerat klädd?!?!
 
Oh yes Herreys rule hahaha!
 
YES SANNA NIELSEN I FINAL mmmhm!
 
Det står mellan Panetoz och de färgglad. Det måste ju bli Panetoz då, annars blir jag mörkrädd xD
 
YEAH PANETOZ
 
Nu är jag nöjd <3 Tack Sverige, faith restored.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback