Girona

Hehe jag hade typ glömt bort att jag fortfarande inte har gjort det här inlägget! Här är bilder från vår sista dag i Spanien för dryga två veckor sen (känns som en månad sen!). Eftersom flyget skulle gå 7 på morgonen från Girona en timme utanför Barcelona ville vi hellre spendera sista natten på plats så att vi inte skulle behöva gå upp 3 på morgonen och ta tunnelbanor och buss... Vi tänkte först åka dit på kvällen innan men vi åkte tidigare istället så att vi skulle hinna se Girona också :) Och det var jättemysigt!
 
Tredje från vänster i mitten är jättegoda platta persikor med vitt fruktkött. Hade aldrig sett dem förut, men när vi kom hem så fanns de faktiskt att köpa här också, fast inte lika smakrika..
Här åt vi kebab och falafel. Varför inte turkisk mat när man är i Spanien
Sen gick vi upp och ner för vindlande stigar och trappor och det var hur varmt som helst, egentligen fattas det rätt mycket bilder här men de kommer väl senare.. Mamma hittade en trappa där man kunde gå upp i ett torn och se ut över staden, så hon gick upp där medan jag satt i skuggan och dog hehe, jag pallade inte ;p
Sen tog vi oss ut på en mur där man hade fin utsikt.
Avslutade dagen med lite italiensk glass ;) Det var den riktigt bra sorten. Jag tog jordgubbscheesecake och stracciatella och mamma tog kokos och melon, alla fyra var hur goda som helst!
Hotellet, inte helt dåligt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback