Fiskdrama, böcker och apfelstrudel

Idag gick pappa och Benjamin ner till älven för att fiska, men man är tvungen att gå till stan tydligen för att kunna fiska lagligt. Tror det var Benjamin som ville ha lite äventyr och pappa tänkte att han kunde ställa upp fastän vi inte alls är några fiskare i vår familj. Men då råkade pappa få en fet fisk mot sin förmodan tydligen, så han ringde mig och sa att jag behövde cykla dit en plastpåse som de kunde ha fisken i. Snäll som jag är gjorde jag det. Han hade dödat den med en sten så nacken hade brutits av - bokstavligen, huvudet hade typ gått av helt. Det var för att han "inte ville ta i den och bli slemmig om händerna". Alltså min familj, vi är inga friluftare xD Några förbipasserande kom och fastslog att det var en laxöring, nästa par som gick förbi sa att det var en sik. Hur som helst, min pappa är en diva men har lyckats fånga en matfisk.
Det kanske är nåt som går i arv eller så haha, jag har absolut inget intresse för att fiska och har gjort det endast en gång i mitt liv, och självklart fångade jag en fisk ganska snart, men jag kände mig hemsk och la ner den i vattnet igen.
 
Kan nu meddela att jag, som typ aldrig läser böcker nu för tiden, håller på att läsa två romaner samtidigt ;) Da Vinci Koden läste jag för länge sen och läser den nu på engelska som en skoluppgift, medan Inferno kände jag inte ens till fram till några veckor sen då mamma sa att han hade gett ut en ny bok i våras, fick panik över hur jag kunnat missa det och ställde mig i kö på biblioteket. Fick den snabbare än väntat så ja, nu läser jag båda dessa underbara verk samtidigt och jag känner bara hur jag älskar allt som har med konsthistoria, renässansen och Italien att göra. Dessa böcker är så guld.
Blev middagsgäster ikväll, ville vara lite kreativ och testa ett nytt bakverk, nämligen apfelstrudel! Jag kollade på youtube hur man gör när man ska rulla ihop den och så, och kocken var österrikisk precis som bakverket och hans pratade så otroligt fult! Alltså jag bara satt där och tänkte "vad är det för språk jag läser egentligen..", alltså tyska fast med svenska R och lite stördare melodi på nåt sätt, så mycket fulare än "tysk tyska". Men grejen är att jag är fortsätter med tyskan i skolan för att jag är intresserad av Schweiz och Österrike, inte just av Tyskland. Och det är just i de länderna de pratar som fulast xD Å stackars mig ;p
Slutresultat. Asså det var typ ingen favorit... Den var rolig att göra men den är inte sådär sensationellt god. Smakade det för första gången på ett café i Tyskland förra sommaren, och där tyckte jag inte heller att den var överdrivet god men ni vet de äter såna i Inglorious Basterds och jag är en sån där wannabe ibland :)
 

Kommentarer
Postat av: Fröken M

jag har oxå testat att göra egna och det var ingen höjdare. Lidl däremot säljer super goda apfelstrudel i frysdisken :)

2013-10-29 @ 21:47:13
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback