Studentmössa

Då var man tillbaka i Umeå och på Minervagymnasiet och det gamla vanliga livet... som äger!! Men just nu känner jag mig hur sliten som helst. Innan höstlovet hade jag planerat tidiga kvällar, mycket vila, ta itu med plugget i lugn och ro, inte hänga med kompisar och inte se filmer/serier. Det slutade upp ungefär tvärtom. Hade gjort ett schema med skolarbete som behövde göras, lyckades bara pricka i en enda punkt.
Jag är egentligen astrött som jag alltid är när 1, det är kallt och mörkt och 2, jag har gymmat, men jag har slösat min tid att sitta och äta upp det sista av min älskade melon jag köpte i Stockholm och funderat över studentmössan. Ni som tar studenten i år, hur ska ni göra med brodyren där fram? Förnamn + efternamn, förnamn + klass, förnamn + program?? Jag vet inte hur jag vill ha det!
Här är i alla fall några designer jag funderar lite över, vilken är snyggast och/eller mest jag tycker ni? :)
 
Detta är den dyraste kvalitén (kashmir), går på tusenlappen ungefär med mina tillval. Det tar ju emot lite grann då man bara ska ha den en dag.
Exakt samma fast med blå sten ist för rosa
Eller ska man vara annorluna och ta silverbrodyr istället??
Den här funderar jag rätt starkt på faktiskt, den är inte alls så gul som den ser ut på bilden, jag kollade på den idag när de visade provexemplar i skolan. Den heter global och är ekologisk och har konstläder istället för djurskinn, vilket är ett plus! #waldorf
Den skulle sluta upp på ca 600 för mig, så det är nice!
Det är svårt! Kommer för övrigt beställa mössan från abc-gruppen eftersom vi har rabatt där och det är deras mössor jag fått titta och känna på :)

Kommentarer
Postat av: Rebbe

jag vill också ha N11B :(

2013-11-05 @ 21:18:38
Postat av: caroline

va global lika vit som de andra? blev orolig nu när den såg så gul ut...

Svar: jag kollade inte efter så jättenoga men de poängterade att den var en annan färgton och jämförde två mössor men jag såg typ ingen skillnad. den är inte gulgrön som på bilden utan snarare naturvit, vilket jag tycker kan vara rätt snyggt :)
Eline Norin

2013-11-11 @ 00:58:19
Postat av: Fanny

De är inte lätt det där med studentmössa! Jag har svårt att bestämma mig jag med :P

2013-11-16 @ 14:52:24
URL: http://fawila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback