Rom

Här är en plötslig bildbomb från Rom förrförra sommaren! Italien är mitt favoritland och Rom är min favoritstad. Kanske ska vi åka dit igen nästa sommar, jag hoppas verkligen det. Och då ska jag läsa Änglar och Demoner igen innan dess också ska jag gå omkring och veta historian bakom olika byggnader och statyer and it's gonna be awesome!
Också ska vi se Colosseum och Sixtinska kapellet, båda de missade vi! Colosseum hittade vi inte haha, dock råkade vi hitta andra fascinerande saker istället, varje hörn av staden verkar ha något spektakulärt! Och så var vi i Rom och Vatikanstaten på en söndag så halva Peterskyrkan var avstängd för gudstjänst och Sixtinska Kapellet var helt stängt av någon anledning. Så att åka dit igen är helt obligatoriskt!
I sommar blir det nog bara södra Sverige/Norge med familjen, men ska resa till ett nytt ställe i höst, mer om det när det är klart :D
 
Fontana di Trevi
Medan alla andra fotar den faktiska sevärdheten gillar jag att ta sånahär udda bilder som visar vad som vanligtvis är bakom de kända fotografivyerna ;p
Yolo
Det satt gatukonstnärer överallt
Kupolen i fjärran tillhör Peterskyrkan
Castel Sant'Angelo och Ponte Sant'Angelo
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Alltsa, yolo-bilden. Perfektion.

2013-05-27 @ 19:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback