Om internet i mobilen..

int min bild
 
Alltså ni anar inte.. Sist jag laddade min telefon var i november 2012, och sedan pengarna tog slut efter det försökte jag ladda ett par gånger, men lyckades inte. Trodde att det var något fel på simkortet eller så, men lat som jag kan vara pallade jag aldrig ringa operatören eller kolla om det kunde vara något annat fel, utan jag sa bara till mina kompisar att jag inte kan ringa/smsa och kommunicerade helt genom facebook, när jag hade tillgång till det. I skolan och vid olika sammanträffanden improvicerade jag som på gamla dar istället för att ringa folk när jag behövde hitta dem.
Men idag, efter 6-7 månader (!!!) utan att kunna ringa eller sms:a lyckades jag fixa det. Det var inget fel egentligen, hade jag inte varit så lat hade jag kunnat fixa det för länge sen, men varför ska jag ångra det såhär efteråt egentligen? Jag har sparat flera hundra spänn och ingen skada har skett. Dock känner jag mig sjukt fri nu när jag kan ringa folk om det behövs!
 
Laddade nu med 50 spänn, det får räcka tills jag byter operatör då halebop suger och höjer sina priser hela tiden. Dessutom kommer det att räcka länge, då jag har gjort mig av med vanan att ringa och smsa fast det inte är nödvändigt.
Folk, trådlös kommunikation är ibland överskattad. Jag tänkte köpa årskort på surf för ett par år sedan för vadå 500 spänn eller nåt? Tyckte inte att det var så mycket, men tillslut tänkte jag bara varför ska man ha internet på sig hela tiden!?? När jag är hemma och har wifi kollar jag Instagram och facebook säkert 50 ggr per dag bara för att det är så enkelt, mobilen ligger där i ens ficka och så fort man får tråkigt en sekund tar man upp den, trycker på en enda knapp också är man där och skrollar. Men när jag går ut ur huset har jag inte internet längre, då vet jag att det finns inget att kolla, jag kan inte göra det så länge jag är ute, och det får mig att släppa tanken på det där på ett sätt som jag aldrig kan göra annars, och för en gångs skull slappna av och lyssna på fåglarna eller nåt haha ;) Känner mig så mycket friare då!
Tycker att det är rätt drygt när man sitter i en grupp vid lunch eller på bussen eller så, och alla börjar ta upp sina mobiler en efter en och sitta där tysta. Är inte det vad man gör när man är ensam och har tråkigt? När man är med andra ska man ju prata och ha kul :)
Att gå omkring med tomt simkort ett halvår har visat mig att man överlever men samtidigt är det väl ingen hit i nödfall och så, dock kan jag säga att jag kommer nog aldrig skaffa Internet på heltid i mobilen! :)
 
lol, krönikör nästa? :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback