Julstämning och julmusik

 
Två veckor till jul!! Alltså jag bryr mig inte ens om att det är kallt och snuvigt och mörkt, det är julstämning och underbart ändå. Julen är verkligen bästa saken med hela året, det har den alltid varit!
 
Igår hälsade vi på morfar, han bodde på Ersboda förut men har flyttat hit till Backen nu så nu besöker vi honom oftare. Han frågar mig alltid saker om Tyskland och ifall jag ska dit igen. Han har tydligen bott i Schweiz (vilket jag inte visste, hallå Schweiz är ju typ mitt land) och kunde ganska bra tyska förut. Det är fett pinsamt men jag förstår typ aldrig vad min morfar säger, för trots att han har bott i Sverige länge så bryter han rätt starkt, och ibland kan han typ börja snacka tyska eller spanska med en, tänk er tyska med finsk brytning, det är inte alltid lätt hahaha!
 
Alltså, de satte upp julgranen lite snabbt med en blå ljusslinga i. Jag klarar inte av blåa lampor!! Jag minns att jag och Oliver brukade kalla det där för "äcklig blå" när vi var små, eftersom det är jättesvårt att läsa skyltar som lyser i den färgen, tex Nordea (haha asså don't ask). Men när mamma kommer hem från Finland lär det väl bli ordning och riktigt julpynt ;)
 
Här är lite julmusik, småpojkar som sjunger julsånger, vad kan slå detta? Två favoriter :)
 
 
Asså gosskörer är typ det VACKRASTE SOM FINNS. Föredrar egentligen svensk julmusik, svenska är ett sånt juligt språk, men den till vänster är på latin så det är chill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback