2013

Alltså jämfört med 2011 och 2012 har det här året varit hur lugnt som helst!! Jag menar, 2011 skulle man sluta sin 9-åriga skola för att bege sig ut i "den riktiga" världen och gå på en normal skola, och det var helt kaoz och nervöst men det var underbart och blev helt rätt! Och på sommarlovet innan gymnasiestarten åkte min familj bil genom hela Europa, från Umeå till Rom, och det var en av de bästa resor vi nånsin gjort.
Sen blev det 2012 och pappa fick ett tillfälligt jobb i Brasilien, så vi flyttade dit i tre månader. Han jobbade och stortrivdes, medan vi andra hittade på lite olika saker från dag till dag och såklart pluggade på egen hand, gjorde även några resor till bla Rio de Janeiro vilket var jättehäftigt. Vi kom hem till Sverige ett par veckor innan skolan började igen, och den började för mig med en språkresa till Tyskland. Det var också hur awesome som helst, 10 dagar i ett somrigt Tyskland med sina vänner, nöjespark, glass, chokladfabrik och sightseeing. Det var faktiskt obeskrivligt. Sen hade man gått halva tvåan och därmed halva gymnasiet, och då började 2013, som jag sammanfattar här i bilder, enjoy! <3
 
 

Till förra vintern då det faktiskt var snö, och ibland nästan -30°! Vi firade nyår med familjen Lucas, som är en galen amerikansk familj, och Hadi, en iranier som just hade flyttat till Umeå. Vi invigde året nere vid älven genom att skjuta fyrverkerier, såklart inte mina föräldrars idé utan Rich Lucas' haha, och sedan blev det en massa asgoa hemmagjorda donuts! Lucas flyttade sedan tillbaka till USA och Hadi tog sig vidare till Tyskland.
 
Semlesäsongen kom in och vi fick stora lådor med semlor från våra bagarvänner som fick en massa över. ~ Pappa köpte nya sängar till mig och mina syskon, en 120 cm bred säng är typ en av de bästa saker jag fått!! ~ Gjorde min allra första marsipantårta när mamma fyllde år ~ Jag, Rebecka och Adrian hade haft en "tävling" rätt länge, som bara blev mer och mer seriös haha! Man facerapear varandra med att skicka en vänförfrågan till nån random tysk vid namn Goldlocke Jimi som nån minervaelev hittade på högstadiet (och sen dess har det typ varit tradition att skicka vänförfrågan till henne). Varje gång man misstänkte att man blivit facerapead gick man in på hennes profil för att snabbt avbryta vänförfrågan innan hon skulle acceptera den. För om hon accepterade och man blev vän med henne så förlorade man nämligen. Och efter en lång tid fick jag faktiskt Rebecka att förlora! ~ Lovisa kom tillbaka två veckor från Irland där hon var utbytesstudent, det var kul att se henne igen! ~ På idrotten skulle vi göra egna danskoreografier och min grupp gjorde en lite egen version av Napoleon Dynamites dans, det var jättekul!
På sportlovet tog min familj ett flyg till Budapest i några dagar. Där var det fint men svinkallt! ~ Sedan blev det påsklov och vi åkte till Trondheim i Norge, åkte genom Åre på vägen och gick omkring i snöiga vinterlandskap.
I april var det påsk och vi var i Nidarosdomen (fortfarande i Norge). ~ Jag stickade mitt första par sockar! ~ På mediaproduktionen (btw det bästa ämnet, tillsammans med samhällskunskap) fick vi några veckor på oss att skapa en film med valfri story och genre, och vi satsade stenhårt! Kom på en hyfsat invecklad och bra story och lyckades få med oss en massa frivilliga skådespelare, som var taggade och satsade stort med outfits och allt. Det var jättestressigt och svårt men hur kul som helst och slutprodukten blev jättebra!
I maj fyllde jag 18 och fick flera fina överraskningar. Det började även närma sig slutet på tvåan, och jag blev mer och mer ledsen för att Rebecka skulle sluta i vår klass för att vara utbytesstudent i Tyskland.. Men det var en bra månad! Plötsligt var det sommar och hett. Jag och Rebecka spenderade vår tid som vanligt med att sitta och sjunga Soulja Boy-låtar och Big Booty Bitches och kolla på KSI-videos. ~ Min lathet började straffa sig då många kurser gick mot sitt slut och jag hade inte gjort speciellt bra ifrån mig, men jag lyckades i alla fall klara de sista proven och uppgifterna i kemi 1 vilket jag nästan tvivlade på att jag skulle göra!
De sista veckorna på skolan var både stressiga och roliga. Jag, Rebecka och Farah gjorde en reklamfilm om Minervaskolan som uppgift på median. Sen var det skolavslutning och det var den sista dagen som jag och Rebecka gick i samma klass, eftersom hon sedan skulle vara utbytesstudent i Tyskland. ~ Som början på sommarlovet åkte min familj till Dalarna för att fira midsommar. Det var speciellt eftersom det var vår första midsommar i Sverige på tre år (2012 var vi i Brasilien och 2011 i Venedig). ~ Sedan åkte vi vidare till Oslo, där vi hängde ett par veckor. Det var extremt kallt och ruggigt, men en dag blev varm och fin och den spenderade vi på nöjespark!
I juli kom vi hem till Umeå efter att vi hängt i Stockholm några dagar med mormor och släktingar från USA på besök. ~ Jag, Rebecka, Adrian och Fredrik åkte till Kassjö och njöt av att det var sommar och att Rebecka hade körkort hehe, sen visste vi inte riktigt vad vi skulle göra så det slutade med att vi åkte till MediaMarkt och hängde där i svalkan och tittade på Dumma Mej på 3D-TV och sen åkte och åt glass på Ica. ~ Jag och Rebecka åkte hem till Farah en het dag och hängde med henne och Nour, fikade och spelade spel och det var jättemysigt! Det var även i juli jag började mitt sommarjobb på sjukhuset.
I augusti fortsatte jobbet, och efter sista jobbdagen åkte jag ner till Örnsköldsvik (sista bilden) på jättemysig övernattning med Helena, Lovisa och en massa andra tjejer. Vi grillade marshmallows och paddlade kanot i mörkret, och det ägde. ~ Någon dag efter åkte jag och mamma till Barcelona. Det var min födelsedagspresent (jag hade valt destinationen själv) och det var faktiskt helt amazing. Vi var bara där i två och en halv dagar och spenderade sedan en sista dag i småstaden Girona. Det var otroligt varmt och soligt, och det var utmattande att springa runt i det vädret men det var så värt det!
~ Sedan började jag sista året på gymnasiet, i det lilla som fanns kvar i vår stackars klass.
Jag skypeade med Rebbe ett par gånger och hon berättade om sin första tid i Tyskland och visade lite grann hur det såg ut hemma hos hennes värdfamilj. ~ Moa och Agnes kom ner från Norrlandsskogarna och vi hade tacomiddag med Louise, Lovisa och Helena och såg en jätteskum film! ~ N11b fortsatte kämpa på, vi har gått från att vara 27 eller 28 stycken i början av gymnasiet till 18 st (och vissa kommer typ aldrig till skolan).
Den första snön kom ~ Jag tog en bild på en löpare som hade "Farah" på sin namnlapp och skrev ut för att sätta på Farahs skåp. Några dagar senare hittar jag mitt skåp, med en random löpade där Farah photoshopat in mitt namn haha! ~ Jag såg norrsken, pretty ~ Pappa fyllde 42 och jag gjorde världens godaste tårta. Den är inte mycket att se på (riktigt ful faktiskt) men ååå vad gött den smakade.
 
 Bilderna är helt i oordning men.. Vi spenderade världens mysigaste höstlov i Stockholm ~ Min gamla skola hade julbasar som var jättemysig att gå på ~ Jag och mamma gjorde egna dörrkransar, det var kul ~ Vi skaffade en dvärghamster när Benjamin fyllde år ~ Det var talangkväll och vi gjorde världens snyggaste uppträdande <3
Jag blev besatt av Downton Abbey, som är en av tidernas bästa TV-serier ~ Det blev första advent och julstämning och allt det där underbara som är den enda ljusa sidan av svensk vinter. Gick på Waldorfs skolavslutning och såg mina gamla skolkamrater i ett luciatåg ~ Det blev julafton som firades på samma sätt som vanligt, men med mindre folk bara ~ Sen var det juldagen och vi gick upp klockan 5 för att åka på julottan i svenska kyrkan, har haft sömnbrist ända sen dess haha! ~ Gjorde fyra amerikaner glada då de gick godis och julstjärnor ~ Skaffade ny TV, Bluray-spelare OCH EN NY ROUTER! Så inget mer internetkrångel! Höjdpunkten på året ;) Kombinerat med att jag gick och såg The Hobbit igår!
 
Det låter ju redan som att det är krig eller nåt utanför fastän det är 6 timmar kvar till midnatt. 6 timmar kvar på det här året. Det ska bli 6 freaking awesome timmar hahaha!
Det här året har varit bra, väldigt bra vad mer ska man säga? Fast inte lika bra som 2011 och 2012 meeen 2014 ska bli bättre än alla de tillsammans!
 
Vänner, det är dags.
 

Kommentarer
Postat av: Rebbe

och Rebbe kommer tillbaka 2014 ;)

2014-01-01 @ 14:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback